آفتاب

واکنش آلمان به آغازهمه پرسی در کریمه

واکنش آلمان به آغازهمه پرسی در کریمه

برلین-ایرنا- وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر به هشدار به روسیه درخصوص عواقب حمایت از همه پرسی در شبه جزیره کریمه، از مسکو خواست از فرصت باقی مانده استفاده کرده و موضع خود درمورد تحولات اوکراین را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، در حالی که به رغم همه هشدارها تهدید های غرب و اروپا درمورد برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه، مردم این منطقه از صبح امروز(یکشنبه) برای تصمیم گیری درمورد الحاق به خاک روسیه به پای صندوق های رای رفته اند، وزیر امور خارجه آلمان از مسکو خواست از موضع خود در مورد مسئله اوکراین عقب نشینی کند.

ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ روزیکشنبه در گفت و گو با روزنامه بیلد، افزود : ما به دنبال درگیری نبوده و نیستیم اما اگر روسیه در ساعات باقی مانده امروز از موضع خود عقب نشینی نکند در نشست فردا(دوشنبه) وزیران خارجه اتحادیه اروپایی پاسخ اولیه و مناسبی به مسکو خواهند داد.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داریم، افزود: تنش ها در شرق اوکراین نیزافزایش یافته و روسیه همچنان از انتخاب گزینه خروج از بحران خودداری می کند و حاضر به برداشتن گامی برای کاهش این تنش ها نیست.

اشتاین مایر افزود: به ظاهر مسکو به دنبال ایجاد یک واقعیتی است که به هیچ عنوان برای اروپا غرب قابل قبول نخواهد بود.

یک میلیون و هشتصد هزار نفر از شهروندان شبه جزیره کریمه از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در پای صندوق های رای و شرکت در یک همه پرسی برای تصمیم گیری درمورد جدا شدن از اوکراین و الحاق به خاک روسیه تصمیم گیری خواهند کرد.

این همه پرسی درحالی امروز آغاز شده است که اتحادیه اروپا و آمریکا برگزاری این همه پرسی را غیرقانونی خوانده و مغایر با قوانین بین المللی و قانون اساسی اوکراین می دانند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در تماس تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود اعلام کرد:مسکو همه پرسی شبه جزیره خودمختار کریمه را مطابق قوانین بین المللی می داند.

اروپام** 2051** 1701 ** 1064
کد N184422

وبگردی