آفتاب

خالد مشعل محل اقامتش را از دوحه به تهران انتقال می‌دهد

خالد مشعل محل اقامتش را از دوحه به تهران انتقال می‌دهد

تسنیم نوشت:

منابع آگاه اماراتی به نقل از اعضای این جنبش اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) محل اقامتش را از قطر به جمهوری اسلامی ایران انتقال خواهد داد.
 پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از برخی منابع آگاه و تعدادی از اعضای جنبش حماس ادعا کرد که با حل اختلافات بین حماس و ایران، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قرار است محل اقامتش را از  دوحه قطر به پایتخت جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد.

این منابع آگاه افزودند: علت کدورت و سردی روابط میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و مقامات جمهوری اسلامی ایران را مواضع این جنبش در قبال بحران سوریه اعلام کرده اند.

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند: یکی از عللی که می تواند موجب حصول این تغییر در سیاست های حماس در قبال تهران شده باشد، تغییر در سیاستهای جدید دولت قطر است که حامی اصلی حماس به شمار می آید، چرا که گفته می شود قطر سیاست های خود را در قبال سوریه و ایران تغییر داده از همین رو فرماندهی حماس نیز تصمیم گرفته تا روابط خود را با تهران بهبود بخشد.

محمود الزهار یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس هم گفته است: حمایت ایران از حماس به مانند گذشته شده است، از این رو در مرحله آتی ما شاهد گام های جدیدی از سوی حماس برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است دو روز قبل هم خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به نوبه خود در یک اظهار نظری که برخی منابع خبری آن را  "خطرناک" توصیف کردند و حکایت از تصمیم حماس برای آغاز جنگ ضد تل آویو داشت گفته بود: جنبش حماس و تمام گروه های دیگر مقاومت اسلامی فلسطین قصد دارند، بار دیگر خود را برای آغاز عملیات جهادی آماده سازند، از این رو جهادی جدید در پیش رو داریم.

وی که از دوحه قطر سخن می گفت در این باره افزود: مساله فلسطین امروز بیش از هز زمان دیگری به حمایت گروه های جهادی فلسطینی نیاز دارد، ما باید از این مرحله فعلی خارج شویم چرا که توطئه های بسیاری ضد مقاومت تنیده شده است، از این رو تنها راه خروج از این مرحله هم دمیدن روح تازه ای از مقاومت و جهاد و شهادت در کالبد مقاومت است.

49261

کد N184339

وبگردی