آفتاب

120 مظنون اقدامات تروریستی در کراچی پاکستان بازداشت شدند

120 مظنون اقدامات تروریستی در کراچی پاکستان بازداشت شدند

اسلام آباد - ایرنا - پلیس پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در عملیات ضد تروریستی در شهر بندری «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، 120 نفر از مظنونان و عناصر اصلی حملات تروریستی، قتل های هدفمند و سایر جرایم سازمان یافته را بازداشت کردند.

برخی رسانه های پاکستانی در گزارشی به نقل از ستاد فرماندهی پلیس کراچی، نوشتند: این عملیات در 24 ساعت گذشته در مناطق «سرجانی تاون»، «گاداب»، «بن قاسم»، «گلستان جوهر»، «گلستان اقبال»، «کورنگی» و «بی آر پی» صورت گرفت.

نیروهای امنیتی پاکستان همچنین مقادیری سلاح و مهمات از جمله موشک های آر.پی.جی هفت، گلوله های خمپاره، مواد منفجره، صدها قبضه سلاح کمری و کلاشینکف از مخفیگاه های تروریست ها کشف و ضبط کردند.

دولت پاکستان در ماه های گذشته، عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان، عاملان قتل های هدفمند و آدم ربایان در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند آغاز کرده است.

«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان جمعه گذشته در دیدار با مقام های ارشد دولت ایالتی سند و فرماندهان نیروهای پلیس تاکید کرد: عملیات ضدتروریستی در کراچی تا زمان برقراری کامل صلح و نابودی عاملان خشونت ها در این شهر ادامه خواهد داشت.

«محمد ظهیرالاسلام» رییس سازمان اطلاعات پاکستان پیشتر در گزارشی درباره علل تداوم خشونت ها و فعالیت گروه های مسلح در کراچی گفته بود: بسیاری از احزاب سیاسی در ایالت سند در تشدید اوضاع نابسامان این شهر مقصر بوده و عوامل وابسته به این احزاب در اخاذی، درگیری و ربودن فعالان سیاسی و دیگر اعمال مجرمانه نقش دارند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی در ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان پیشتر اعلام کرده بود: سال 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095**1545
کد N184283

وبگردی