آفتاب
نماینده مردم دشتستان:

دغدغه‌های رهبری از مشکلات فرهنگی چیزی نیست که مسئولین از آن بی‌خبر باشند

دغدغه‌های رهبری از مشکلات فرهنگی چیزی نیست که مسئولین از آن بی‌خبر باشند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دغدغه‌های رهبری در جمع اعضای خبرگان در خصوص برخی بی‌مبالاتی‌ها در عرصه‌های فرهنگی چیزی نیست که مسئولان نظام از آن بی‌خبر باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمهدی موسوی‌نژاد طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضربه‌های سنگینی که برخی دیدگاه‌های غرب‌زده و بی‌تقوا بر پیکره فرهنگ عمومی نظام جمهوری اسلامی وارد آورد هنوز التیام نیافته است. واپس‌گرایی فرهنگی، آزادی به بهانه‌های واهی و دادن آرامش کاذب به جامعه و پاسخ‌ها و عذرهای بدتر از گناه موجبات پورویی بیش از پیش افزون‌طلبان وا مانده داخلی را فراهم کرد.

وی افزود: آنچه لازم است تذکر داده شود این است که شاید تاکتیک مذاکرات تغییر کرده باشد لکن راهبرد هیچگاه تغییر نخواهد کرد و اتفاقات صورت پذیرفته چند هفته اخیر دهن‌کجی به حیثیت نخبگان نظام است و مسئولین دیپلماسی کشور لازم است در قبال تحقیر اقتدار ایران اسلامی و فعل خطای خود پاسخگو بوده و پاسخ قاطعی را به دخالت اشتون و بان‌کی‌مون داده و اجازه میدان‌داری در عرصه دیپلماتیک را به زیاده‌خواهان غربی ندهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: اقتضای شرایط فعلی ملی و منطقه‌ای جهانی و نیاز امروز کشور اتخاذ تدبیر در جهت سیاستگذاری و اجرای سیاست‌های اقتصادی در جهت تحول اقتصادی کشور از طریق توسعه کمی و کیفی تولید داخل و ایجاد بسترهای تولید در کشور است و تاکیدات پیاپی رهبری در اقتصاد مقاومتی موید آن است که بیش از پیش کشور نیازمند حرکت جهادی در راستای تبدیل شدن ایران اسلامی به قطب صنعتی و اقتصادی منطقه است.

وی ادامه داد: دولت محترم در حوزه دیپلماسی به جستجوی تحول اقتصادی است لکن باید توجه داشت حرکت به سمت تولید و اتکا به داخل رمز تحول و پیشرفت اقتصادی است که توجه به این موضوع می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد.

موسوی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل منطقه دشتستان، گفت: مدت زمان زیادی از سیل مخرب دشتستان می‌گذرد که خسارت فراوانی در بخش‌های عمرانی، کشاورزی و زیرساختی بر جای گذاشته است و علاوه بر اینها موجبات تعلقات روحی عده‌ای از عزیزان را فراهم آورده است اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص پرداخت خسارت به سیل‌زدگان انجام نگرفته است تا اینکه ماجرای زلزله امسال نیز به مشکلات قبلی اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم دشتستان سال‌هاست در انتظار حرکت چرخ‌های صنعت پتروشیمی در شهرستان خود هستند تا در کنار پیشرفت و سازندگی شاهد استفاده از مزایای آن همچون اشتغال جوانان بومی این خطه باشیم که متاسفانه هر بار به دلایل واهی از شروع به کار و عملیاتی شدن پروژه‌های پتروشیمی سر باز زده می‌شود که نسبت به حل فوری و بی‌وقفه آن تاکید می‌کنیم و امید آن را داریم که دولت تدبیر و امید مردم دشتستان را از این حق مسلم خود محروم ننماید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تاکید کرد: دشتستان را دیار نخل‌های سر به فلک کشیده و استوار جنوب می‌دانند و یکی از بهترین‌ قطب‌های کشاورزی جنوب کشور می‌شناسند. کشاورزان و نخداران دشتستان با وجود تلاش‌های فراوان و صبورانه خود در جهت به بار نشاندن محصولات و به حرکت انداختن چرخ‌های توسعه و کمک به قطع وابستگی در بلاتکلیفی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برند و در اینجا به وزیر کار، کشاورزی تذکر می‌دهم نسبت به تشکیل کارگروهی در جهت حل مشکلات این رشته تلاشگر اقدام درخور توجه و عاجلی نمایند تا بتواند تسکینی بر دردهای آنها باشد.

وی افزود: مردم منطقه از بیکاری جوانان تحصیلکرده و توانمند خود رنج می‌برند و در این زمینه علیرغم قانون استفاده پنجاه درصد از نیروهای بومی همچنان نیرومی بومی در اقلیت می‌باشد و یا در درجه سه و چهار خلاصه می‌شود و افراد تحصیلکرده و توانمند بومی از دست یافتن به مشاغل پرارزش محرومند.

موسوی‌نژاد در تذکری خطاب به وزیر نفت تصریح کرد: تنها راه‌حل توسعه منابع بها دادن به مناطق نفت‌خیز و میزبانان پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های گازی و نفتی کشور است که متاسفانه آلایندگی و مشکلات فراوان زیست محیطی ناشی از این صنایع از آن آنهاست و مشاغل پررونق از آن دیگران.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت قصد انجام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دارد که برای این امر توجه به مردم محروم و مستضعف یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی ماست. از زمان اجرای برنامه پنجم توسعه چهار سال گذشته است اما متاسفانه تاکنون شاهد عدم اجرای ماده 180 آن هستیم که با اجرای آن باعث می‌شود دو درصد از درآمدهای عمومی کشور به مناطق محروم اختصاص یافته و گرد و غبار محرومیت از این مناطق زدوده شود و از رییس‌جمهور می‌خواهم دستور فرمایند اصل 48 قانون اساسی مبنی بر توسعه متوازن استان‌ها که باعث رشد و توسعه در مناطق محروم می‌شود اجرایی گردد و عدم اهتمام به این امر ظلمی نابخشودنی به مردم مستعضف مناطق توسعه نیافته است.

انتهای پیام

کد N184131

وبگردی