آفتاب

تظاهرات سراسری مردم سوریه در حمایت از ارتش

تظاهرات سراسری مردم سوریه در حمایت از ارتش

جمع کثیری از مردم سوریه و همچنین سوری‌های مقیم در خارج از این کشور با برگزاری تظاهراتی در مناطق مختلف حمایت خود را از ارتش و رهبران نظام سوریه در مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ جمعی از اهالی شهر "دیر الزور" سوریه با برگزاری تظاهراتی در منطقه "الجوده" حمایت خود را از ارتش سوریه در مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی اعلام کردند.

تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های سوریه و پلاکاردهای نهاد وحدت ملی از تلاش‌های ارتش برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور قدردانی کردند. تجمع‌کنندگان ضمن ابراز ناخرسندی از جنایت‌های گروه‌های تروریستی علیه شهروندان سوری، مخالفت خود را با افکار تکفیری و وهابی‌گری بیان کردند.

از سوی دیگر جمعی از سوری‌های مقیم لهستان با برگزاری تظاهرات در ورشو حمایت خود را از ملت، ارتش و رهبران سوریه در مقابله با تروریست‌ها و جنگی که وارد سال چهارم خود شده است، اعلام کردند.

تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های کشور سوریه و روشن کردن شمع برای بزرگداشت روح شهیدان سوری، اعلام کردند که با مسئولان کشور خود برای مقابله با توطئه‌ها و خطراتی که دمشق با آن مواجه هستند، همکاری خواهند کرد.

تجمع‌کنندگان ضمن محکوم کردن اقدامات توطئه‌گران برای هدف قرار دادن ارتش سوریه و همچنین از بین بردن اهمیت مساله فلسطین اعلام کردند که این توطئه با نظارت آمریکا، کشورهای غربی و اسرائیل با همکاری کشورهای عربی و با هدف تخریب و نابودی کشور سوریه انجام می‌گیرد.

تظاهرکنندگان ضمن تاکید بر لزوم برگزاری مذاکرات در داخل خاک سوریه از مخالفان سوری خواستند تا به اقدامات مناسب دست بزنند و برای ساخت کشور خود تلاش کنند.

همچنین صدها تن از سوری‌های مقیم فرانسه با برگزاری تظاهراتی در پاریس حمایت خود را از ارتش، ملت و رهبران نظام سوریه در مقابله با تروریسم اعلام و جنگی را که دمشق از سه سال پیش از آن رنج می‌برد،‌ محکوم کردند.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن سیاست‌های دولت فرانسه در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و مواضع پاریس علیه دمشق، خواهان مبارزه با اقدامات تروریستی در مرزها و پایان دادن به حمایت از تروریست‌ها در سوریه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن حمل پرچم سوریه و تصاویر بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور و سردادن شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" پایداری ملت و ارتش سوریه در مقابله با تروریسم را ستودند.

از سوی دیگر جمعی از هیات‌های مردمی و احزاب سیاسی در یمن با برگزاری تظاهراتی در صنعاء حمایت خود را از ارتش، ملت و رهبران سوریه در مقابله با تروریسم اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که به مناسبت روز جهانی همبستگی با سوریه برگزار شد، توطئه‌های آل سعود و مسئولان قطری علیه سوریه را محکوم کردند.

از سوی دیگر اعضای کمیته مردمی فلسطین جهت همبستگی با سوریه و رهبران آن با برگزاری تظاهراتی در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر "حیفا" اعلام کردند که فلسطینی‌ها همواره از ارتش، ملت و رهبران سوریه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N184062

وبگردی