آفتاب

چپ‌گراهای فلسطین خطاب به عباس: به سازمان ملل رجوع کن!

چپ‌گراهای فلسطین خطاب به عباس: به سازمان ملل رجوع کن!

چند جناح چپ فلسطینی از رئیس تشکیلات خودگردان خواستند تا به جای پذیرش چارچوب آمریکا در مذاکرات صلح "که خودکشی است"، برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین به سازمان ملل مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، چهار جناح چپ گرای فلسطینی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا شکست در مذاکرات صلح با اسرائیل را بپذیرد.

جبهه آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب خلق و حزب ابتکار ملی فلسطین در بیانیه‌ای مشترک از عباس خواستند تا مذاکرات صلح با میانجی‌گری آمریکا را رها کرده و برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین به سازمان ملل رجوع کند.

در این بیانیه ذکر شده است: پذیرش طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای امضای قرارداد صلح، مانند خودکشی بوده و پیامدهای وخیمی را در زمینه‌ حقوق مشروع مردم فلسطین در پی خواهد داشت.

جبهه آزادی فلسطین پس از فتح در سازمان آزادی بخش فلسطین دومین جناح بزرگ محسوب می‌شود اما از سوی آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. از سوی دیگر جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین که سومین جناح بزرگ این سازمان است در سال 1999 از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شد.

این چهار جناح در بیانیه خود به برگزاری تظاهرات برای حفاظت از حقوق ثابت و تغییر ناپذیر مردم فلسطین متعهد شدند.

عباس طبق برنامه روز دوشنبه در واشنگتن با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیدار می‌کند تا چارچوبی برای رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات را مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که اوباما در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در 3 مارس به ترغیب عباس به پذیرش توافق متعهد شده بود.

انتهای پیام

کد N184058

وبگردی