آفتاب

میشله اوباما به تنهایی به چین می رود

میشله اوباما به تنهایی به چین می رود

بانوی اول آمریکا در روزهای آینده و البته بدون رئیس جمهور این کشور عازم چین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تلگراف، "میشله اوباما" چهارشنبه هفته جاری به همراه دو دختر خود عازم چین می شود.

این سفر سیاسی نیست و برنامه بانوی اول آمریکا در این سفر شامل دیدار از مراکز علمی و اماکن تاریخی چین می شود البته میشله با همسر رئیس جمهور چین نیز دیدار خواهد کرد.

برخی از رسانه های غربی همچون تلگراف و فارین پالیسی با بیان اینکه سفر میشله می تواند نوعی از اجرای دیپلماسی عمومی باشد پیش بینی کرده اند که سفر همسر رئیس جمهور آمریکا به چین می تواند موجب کاهش اختلافات میان دو کشور شود.

چین و امریکا از رقیبان اصلی یکدیگر در بخش های مختلف محسوب می شوند و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در سال 2010 میلادی با هدف کنترل قدرت نظامی چین، استراتژی نظامی آمریکا را تغییر داده و تمرکز نظامی واشنگتن از خاورمیانه به آسیا منتقل شد.

در این میان آمریکا برای محدود کردن حوزه فعالیت چین، در تنش های موجود میان پکن و دیگر کشورهای حاشبه دریایی چین با حمایت از موضع مخالفان پکن سعی در مشغول کردن این کشور به مسائل منطقه ای دارد تا از قدرت نمایی چین در مناطق مختلف جهان جلوگیری کند.

علاوه بر بخش نظامی، در بعد اقتصادی نیز چین و آمریکا از رقیبان سرسخت هم محسوب می شوند و طراز بالای مازاد تجاری پکن در برابر واشنگتن همواره موجب بروز تنش هایی میان دو طرف شده است.

کد N183929

وبگردی