آفتاب
رییس دادگستری فارس اعلام کرد

برخی مدعی‌اند که اماکن مخروبه جزو میراث فرهنگی هستند

برخی مدعی‌اند که اماکن مخروبه جزو میراث فرهنگی هستند

برخورد قاطع با عوامل کشت خشخاش، کنترل شدید مبادی ورودی مواد مخدر به استان و جمع آوری معتادان در شهر شیراز تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس در ششمین نشست کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر بود.

برخورد قاطع با عوامل کشت خشخاش، کنترل شدید مبادی ورودی مواد مخدر به استان و جمع آوری معتادان در شهر شیراز تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس در ششمین نشست کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ذبیح الله خدائیان با اشاره به اینکه با اقدامات پیشگیرانه در چند سال اخیر کشت خشخاش به حداقل رسیده است، افزود: برخورد قاطع با افرادی که اقدام به کشت خشخاش می‌کنند در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس از اعمال مجازات‌های تکمیلی شامل حبس و تبعید در خصوص افرادی که اقدام به کشت خشخاش می‌کنند خبر داد و تاکید کرد: مجازات‌های تکمیلی غیر از مجازات اصلی این اقدام مجرمانه است و به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ابلاغ شده است تا با اعمال این مجازات‌ها برخورد شدیدی با کشت‌کنندگان خشخاش در مناطق مختلف استان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اعضای کمیته قضایی انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص کنترل مبادی ورودی مواد مخدر به استان تاکید کرد و افزود: لازم است با کنترل این مبادی هزینه‌های ترانزیت مواد مخدر برای عبور از استان فارس افزایش یابد.

خدائیان به زیان جانی و مالی و آسیب‌های حمل، توزیع و مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه در جامعه قاچاق و سوء مصرف مواد مخدر آنچنان که توقع است به ضد ارزش تبدیل نشده است که لازم است با اقدام فرهنگی مناسب ننگ این پدیده شوم و خانمان برانداز را به مردم یادآوری کنیم.

خدائیان یادآور شد: اقدامات پس از خروج بعد از معالجه معتادان در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد بسیار حیاتی و مهم است که تمرکز و انسجام بر این اقدامات توسط سازمان‌های متولی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رییس کمیته قضایی انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه با اشاره به ایام نوروز و حضور زائران و مسافران نوروزی در شیراز و نارضایتی مردم از وجود معتادان خیابانی بر جمع‌آوری و نگهداری معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید کرد و خاطرنشان کرد: امسال با حمایت‌هایی که در دستگاه های مختلف صورت گرفته است اقدامات هماهنگ مناسبی انجام شده است.

خدائیان ورود دستگاه قضایی، استانداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی استان در بحث جمع آوری و ساماندهی معتادان پرخطر و خیابانی را گام مثبت دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم این انسجام و هماهنگی در همه ایام سال شاهد پایان یافتن پدیده شوم حضور معتادان در خیابان‌های شهر زیارتی و سیاحتی شیراز باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان سخنان خود در کمیته قضایی انتظامی مبارزه با مواد مخدر در خصوص تخریب اماکن تجمع و توزیع مواد مخدر در شیراز گفت: برخی مدعی هستند که اماکن مخروبه جزو میراث فرهنگی هستند، اما سازمان میراث فرهنگی هیچ اقدامی در مرمت این اماکن و نگهداری از آنها به عمل نمی آورد.

دکتر خدائیان یادآور شد: لازم است این سازمان موضوع را پیگیری و هر مکانی که جزو آثار باستانی است را مرمت و حفاظت کند تا به محلی برای جمع شدن معتادان تبدیل نشود.

وی افزود: اگر ادعا شود که این اماکن جزو میراث فرهنگی هستند ولی هیچ اقدامی در حفاظت از آنها به عمل نیاورند و در اثر فرسایش این اماکن تخریب شده و به شخص یا اشخاص آسیب وارد شود قانوناً مسئولین میراث فرهنگی پاسخگو و مسئول این آسیب خواهند بود.

انتهای پیام

کد N183901

وبگردی