آفتاب

استفاده از 50 نام برای نوزادان عربستانی ممنوع شد

استفاده از 50 نام برای نوزادان عربستانی ممنوع شد

دفتر ثبت احوال عربستان در اقدامی استفاده از 50 نام از جمله اسامی معروفی چون عبدالمنعم و عبدالغنی را برای نامگذاری کودکان تازه متولد شده در این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی البیان، دفتر ثبت احوال وزارت کشور عربستان استفاده از 50 نام را برای کودکان تازه متولد شده در این کشور ممنوع کرد که در میان این اسامی نام‌های معروفی چون عبدالناصر، عبدالمصلح، عبدالنبی، عبدالرسول، جبریل و عبدالمعین دیده می‌شود.

همچنین دفتر ثبت احوال عربستان اعلام کرد که برخی از این 50 اسم به خاطر اینکه با اصول دینی و عرف اجتماعی مغایرت دارند و یا جزو نام‌های خارجی هستند، ممنوع شده‌اند.

نام‌های ممنوع در عربستان عبارتند از: ملاک، عبدالعاطی، عبدالناصر، عبدالمصلح، نبی، نبیه، امیر، سمو، المملکه، ملکه، ممالک، تبارک،‌ ناردین،‌ مایا،‌ لیندا، راندا، بسمله، تالین، آرام، ناریج، ریتال، آلیس، سندی، راما(نام خدای هندی‌ها)، مالین، آیلین، الاس، آینار، لوران، ملکتینا، لارین، کبریال، لورین،‌ بنیامین،‌ ناریس، یارا، سیتوا، آیلین،‌ لولاند، تیلاج، بره، عبدالنبی، عبدالرسول، جبریل،‌ عبدالمعین،‌ ابرار، ملاک، ایمان، بیان، باسیل و ریلام.

انتهای پیام

کد N183813

وبگردی