آفتاب

درخواست هنرمندان برجسته جهان از سازمان ملل برای حمایت از غیرنظامیان در سوریه

درخواست هنرمندان برجسته جهان از سازمان ملل برای حمایت از غیرنظامیان در سوریه

بیش از 24 تن از هنرمندان و چهره‌های سرشناس شناخته شده جهان با نوشتن طوماری از سازمان ملل خواستند در جهت حمایت از غیرنظامیان گرفتار در جنگ داخلی سوریه به ویژه آوارگان فلسطینی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز، این هنرمندان و چهره‌های سرشناس که شامل افرادی نظیر "هیو گرانت"، "اما تامپسون"، "استینگ"، "راجر واترز" و "تریسی امین" می‌شدند، در طومار خود از شورای امنیت سازمان ملل و روسای مجمع عمومی این سازمان خواستند تا مکان‌های امنی را در سوریه برای غیرنظامیان ایجاد کرده و در این کشور آتش بس برقرار کند تا محموله‌های کمکی به دست افراد محاصره شده برسد.

این نامه که عمدتا توسط چهره‌های سرشناس انگلیسی از عرصه فیلم سازی، ادبیات، بازیگری، موسیقی و هنرهای تصویری امضا شده بود، از سوی آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل و بنیاد خیریه هوپینگ که حامی کودکان آواره فلسطینی است مورد حمایت قرار گرفت.

نزدیک به 500 هزار فلسطینی پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه به عنوان آواره در این کشور نامشان ثبت شده بودند.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل اعلام کرد که اکثریت این فلسطینی‌ها در حال حاضر به دلیل جنگ داخلی در سوریه از خانه‌های خود آواره شدند.

همچنین اغلب 170 هزار ساکن اردوگاه آوارگان فلسطینی الیرموک در حاشیه شهر دمشق به دلیل جنگ داخلی فرار کردند اما حدود 40 هزار تن از آن‌ها همچنان در این محل گرفتار هستند و در شرایطی بسیار سخت زندگی می‌کنند.

این مشاهیر همچنین به نهادهای سازمان ملل تصریح کردند: به ما بگویید که چطور مکان‌های امن و آتش‌بس داخلی در سوریه با تاثیر فوری برقرار می‌کنید.

این نامه همچنین تصریح کرد: باید اجازه به ورود کمک‌ها و امدادرسانان به سوریه داده شود. ما می‌خواهیم صدایمان به نمایندگی از کسانی که در سوریه در جنگ و مصیبت هستند، شنیده شده تا جلوی تراژدی بیشتر گرفته شود.

از جمله دیگر هنرمندانی که این نامه را امضا کردند، " برایان آدامز"، "پیتر گابریل" و "آنی لنوکس" و همچنین "کارستن هوئلر" و "جرمی دلر" هستند.

فیلم سازان مشهوری نظیر "آلفونسو کوبارون"، "کن لوچ" و "استفن فریرز" و همچنین نویسنده مشهور "حنیف قریشی" این نامه را امضا کردند.

انتهای پیام

کد N183812

وبگردی