آفتاب
مجید انصاری در حسینیه فاطمه‌الزهرا:| 153902

به نام فاطمه(س) و ولایت نباید اختلاف‌افکنی کنیم

به نام فاطمه(س) و ولایت نباید اختلاف‌افکنی کنیم

باید در مسائل فرهنگی به مکتب اهل بیت(ع) تمسک بجوئیم و این اختلافات و کدورت در جهان اسلام به نور فاطمه (س) و علی(ع) حل شود./مصیبت این است که دختران ما آگاهی اندکی نسبت به حضرت فاطمه(س) دارند و فاجعه‌آمیزتر آن است که الگوهای دیگری برای اقناع‌شان استفاده می‌کنند وما باید با زبان درست ایشان را معرفی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: به نام فاطمه(س) و ولایت نباید اختلاف‌افکنی کنیم، اهانت به مذاهب بزرگان دیگران و اهل سنت به مصلحت شیعه نیست و رفتارهای جاهلانه بعضی شیعیان تیر تکفیری‌ها را تیزتر کند و نباید بر خلاف سکوت علی(ع) فریادهایی بکشیم که جهان اسلام را چند‌پاره کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌السلام والمسلمین مجید انصاری در سخنرانی خود در حسینیه فاطمه‌الزهرا که دیشب برگزار شد با اشاره به نزدیک بودن فرارسیدن سال جدید،‌گفت: ایام پایانی سال و روزهای آغازین سال آینده مصادف با ایام حزن و اندوه مسلمین و اهل بیت است که مقارن با ایام سوگواری دخت نبی اکرم (ص) است.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه سال آتی سال بهتر و برتری مردم ایران باشد، خاطرنشان کرد: مردم ایران گره‌گشایی حضرت زهرای اطهر (س) را در روزها و سال‌های دشوار دفاع مقدس به یاد دارند و بعد از آن نیز به سفینه نجات یعنی اهل بیت و خاندان وی پناه خواهند برد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه زندگی کوتاه اما بسیار پر‌بار حضرتفاطمه‌الزهرا(س) تحت‌الشعاع جنبه‌های عاطفی مجالس مذهبی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: اصل شخصیت ذاتی و گستره وجودی ایشان متاسفانه تحت‌الشعاع مظالم و جفاهایی است که به این بزرگوران می‌شود و کمتر به عمق و ابعاد ملکوتی این بزرگواران توجه می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) کاملترین انسان بعد از وجود پیامبر اکرم(ص) وهم‌رتبه با امیرالمومنین (ع) است، تصریح کرد: ایشان دومین فرد از نظر مدارج ملکوتی و طهارت است و از دیگر سو، از نظر مدارج علمی ‌و عصمت در اوج کمال هستند.

انصاری با اشاره به روایتی از پیامبر اکر(ص) مبنی بر اینکه «یا فاطمه! خدا با خشمت خشمگین و با خشنودی‌ات، خشنود می‌شود»، بیان کرد: این روایات معنایش این است که باید حضرت فاطمه(ص) در نقطه‌ای از دانش باشد که هیچگاه به دلیل نادانی خشنود یا عصبانی نشود چرا که انسان گاهی بی دلیل خشنود یا عصبانی می‌شود و در مرتبه دوم در اوج عصمت باشد که به غیر از رضای خدا خشنود نمی‌شود یا عصبانی نمی‌گردد و به گواه آیات و قرآن و روایات جایگاه علم و عصمت ایشان از مابقی پیامبران برتر و بالاتر بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه حضرت فاطمه (س) نه به خاطر دختر پیامبر(ص) بودن و نه به خاطر همسر علی(ع) بودن است بلکه فاطمه، فاطمه است، اذعان داشت: مقام او آنچنان بالاست که امامت از او ادامه پیدا می‌کند و قرآن وی را کوثر خطاب می‌کند.

این پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه جبرئیل به غیر از پیامبر فقط نزد حضرت فاطمه‌(س) نازل شده است، به حدیث کساء اشاره کرد و ابراز داشت: فاطمه کسی است که معرف پیامبر (ص) و معرف علی(ع) و معرف حسنین(ع) است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: آیا این ظلم نیست که ایشان را به خاطر فوت پدرش و گرفتن فدک که متعلق به وی است معرفی کنیم و مرتبا از سیلی خوردن و ضربه در بگوییم؛ عامل غصه حضرت زهرا(س) این است که مردم از کانون محبت علم و دانش جدا شدند و به مسیری رفتند که در خطبه شان پیش بینی کرده بود.

انصاری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) غم ملت را در دل داشت، گفت: ایشان مسائلی که جامعه را تا آخر دنیا رخ می‌دهد را می‌دیدو از این بدبختی‌ها و مطیبت‌ها ناراحت بود و سرچشمه این بدبختی این است که مردم از خانه فاطمه(س) و علی (ع) فاصله گرفتند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی با داشتن حضرت زهرا(س) نباید دچار آسیب‌های امروز باشد، خاطرنشان کرد: مصیبت این است که دختران ما آگاهی اندکی نسبت به حضرت فاطمه(س) دارند و فاجعه‌آمیزتر آن است که الگوهای دیگری برای اقناع‌شان استفاده می‌کنند و ما باید با زبان درست ایشان را معرفی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در سال جدید که موجی از تدبیر و امید ایجاد شده و مردم نسبت به آینده امیدوارتر شده‌اند، اظهار داشت: باید در مسائل فرهنگی به مکتب اهل بیت(ع) تمسک بجوئیم و این اختلافات و کدورت در جهان اسلام به نور فاطمه (س) و علی(ع) حل شود.

انصاری افزود: به نام فاطمه(س) و ولایت نباید اختلاف‌افکنی کنیم، اهانت به مذاهب بزرگان دیگران و اهل سنت به مصلحت شیعه نیست و رفتارهای جاهلانه بعضی شیعیان تیر تکفیری‌ها را تیزتر کند و نباید بر خلاف سکوت علی(ع) فریادهایی بکشیم که جهان اسلام را چند پاره کند.

کد N183776

وبگردی