آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

هلاکت 13 سرکرده اصلی تروریستها در یبرود/ ارتش بر مهمترین گذرگاههای مرزی سیطره پیدا کرد

هلاکت 13 سرکرده اصلی تروریستها در یبرود/ ارتش بر مهمترین گذرگاههای مرزی سیطره پیدا کرد

منابع امنیتی در سوریه از هلاکت تمام سرکردگان گروههای تروریستی در منطقه راهبردی یبرود و سیطره تقریبا کامل ارتش سوریه بر این منطقه مهم مرزی با لبنان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، ارتش سوریه در آخرین نبردها با گروههای ترویستی در منطقه استراتژیک یبرود در حال کامل کردن سیطره بر مناطق مختلف آن است.

بنابراین گزارش، پس از کشته شدن شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی در منطقه یبرود، ارتش سوریه از شب گذشته عملیات گشت زنی و پاکسازی مناطق تحت سیطره خود در یبرود را آغاز کرده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی پیشرویهای ارتش سوریه در یبرود را بسیار چشمگیر توصیف کرده و از وضعیت بسیار نامساعد روحی و عملیاتی گروههای تروریستی در این منطقه خبر می دهند.

- ارتش سوریه چندین تونل تروریستها را در منطقه یبرود که از آنها برای انتقال تسلیحات و نیرو استفاده می کردند، کشف کرد. به گزارش شبکه المیادین، نیروهای امنیتی سوریه کنترل کارخانجات، ساختمانهای مهم و صنایع شهر یبرود را نیز به دست گرفته اند.

- گروه تروریستی داعش از کشته شدن "احمد مشیعل" فرمانده کل گروههای مسلح موسوم به "جبهه ثوار سوریه" خبر داد. در این بیانیه مکان کشته شدن این سرکرده تروریستها اعلام نشده است.

- شبکه المیادین با اشاره به درگیریهای سنگین ارتش سوریه با تروریستها در مناطق مختلف یبرود، از پیشروی ارتش تا میدان شهرداری یبرود (البلدیه) خبر داد.

- یک منبع نظامی سوری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: تمام 13 سرکرده گروههای مسلح در منطقه یبرود که تروریستها را فرماندهی می کردند در نبردهای اخیر با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند. این منبع نظامی با اشاره به اینکه یبرود یکی از مهمترین مناطق تمرکز گروههای تروریستی در سوریه است از سیطره نیروهای امنیتی بر مهمترین گذرگاههای مرزی با لبنان خبر داد.

المنار همچنین از فرار شمار زیادی از تروریستها پس از حمله گسترده ارتش سوریه به مناطق برینکوس و فلیتا گریخته اند.

کد N183687

وبگردی