آفتاب

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در صربستان

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در صربستان

انتخابات پارلمانی صربستان امروز(یکشنبه) در حالی برگزار می‌شود که حزب حاکم "پیشرو" پس از آغاز موفقیت‌آمیز مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا با حمایت قابل توجه عمومی در این کشور روبه‌روست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 6.7 میلیون واجد شرایط رای دادن امروز(یکشنبه) برای انتخاب نمایندگان 250 کرسی پارلمان صربستان پای صندوق‌های رای‌گیری می‌روند.

انتظار می‌رود که نتایج اولیه روز دوشنبه و نتایج نهایی نیز در تاریخ 20 مارس اعلام شود.

دولت کنونی صربستان که توسط ایویکا داچیچ، نخست‌وزیر سوسیالیست این کشور اداره می‌شود موفق شد تا پس از عقد یک قرارداد تاریخی با دشمن قدیمی خود کوزوو، حمایت بروکسل برای آغاز مذاکرات با اتحادیه اروپا را به دست‌ آورد.

این انتخابات زودهنگام در حالی برگزار می‌شود که صربستان با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو است. یک پنجم نیروی کاری صربستان در حال حاضر بیکار بوده و میانگین حقوق ماهیانه افراد نیز 350 یورو (480 دلار) می‌باشد. علاوه بر این، میزان بدهی عمومی دولت صربستان تا بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.

در همین راستا الکساندر ووچیچ، رهبر حزب حاکم راست مرکز اعلام کرد که این حزب برای اجرای اصلاحات گسترده و مبارزه با فساد به یک پیروزی قاطع در انتخابات نیاز دارد.

بر اساس نظرسنجی‌ها علی‌رغم اقتصاد ضعیف صربستان حزب حاکم پیشرو (SNS) از حمایت 44 درصد از رای‌دهندگان بهره می‌برد. حزب سوسیالیست که در انتخابات می 2012 با حزب حاکم ائتلاف تشکیل داده بود نیز با حمایت 14 درصد از رای‌دهندگان روبه‌روست.

انتهای پیام

کد N183676

وبگردی