آفتاب

راهپیمایی همزمان طرفداران و مخالفان بوتفلیقه در الجزایر

راهپیمایی همزمان طرفداران و مخالفان بوتفلیقه در الجزایر

جمعی از طرفداران و مخالفان رئیس‌جمهوری الجزایر با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور موضع خود را درباره نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری آوریل اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود آنکه عبدالعزیز بوتفلیقه 77 ساله، رئیس‌جمهوری الجزایر سال گذشته میلادی به دلیل سکته ناقص سه ماه در بیمارستانی در پاریس بستری بود نامزدی وی برای چهارمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی امری قابل انتظار بود.

در همین راستا نزدیک به 3000 تن از طرفداران بوتفلیقه با برگزاری تظاهارتی حمایت خود را از نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه اعلام کرده و برای آنچه که آن را یک دیدار ملی به منظور ایجاد حساسیت در میان جوانان برای شرکت در انتخابات می‌دانند، در الجزیره گرد هم آمدند.

تظاهرکنددگان با سردادن شعارهایی از حکومت 15 ساله بوتفلیقه بر کشورشان حمایت کردند.

عبدالمالک سلال، نخست‌وزیر پیشین الجزایر و مدیر دفتر رقابت‌های انتخاباتی بوتفلیقه در میان طرفداران وی سخنرانی و اعلام کرد: بهار عربی "یک حشره" است که الجزایر تمام درها را در مقابل آن بسته و صورتی که این حشره بخواهد وارد الجزایر شود، حشره‌کشی برای آن وجود دارد.

در مقابل صدها تن از مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی راهپیمایی صلح آمیزی را به راه انداختند.

مخالفان سه راهپیمایی مختلف برگزار کردند که بزرگترین آن توسط جنبش "برکات"سازماندهی شد. این جنبش به طور ویژه برای مخالفت با نامزدی بوتفلیقه در دور دیگر انتخابات تشکیل شده است.

معترضان همچنین شعار "بالماسکه انتخابات دیگر بس است" سر دادند.

در همین حال در جنوب الجزایر برای پنجمین روز متوالی در نزدیکی "غردایه" درگیری‌های قبیله‌ای رخ داده که باعث کشته شدن سه تن شد.

یکی از مقام‌های ارشد این منطقه گفت: این سه تن در اثر جراحت‌های ایجاد شده از اصابت شدید یک جسم فلزی به سرشان جان باختند و شرایط یکی دیگر از مجروحین نیز وخیم است.

محمد تونسی، یکی از مقام‌های منطقه‌ای گفت: صدها تن در نزدیکی منطقه حاج مسعود به درگیری و خشونت ادامه می‌دهند.

منابع گفتند، دیگر بخش‌های شهر "غردایه" در 300 مایلی جنوب الجزیره همانند "شهر ارواح" است.

انتهای پیام

کد N183675

وبگردی