آفتاب

وزارت خارجه سوریه: اظهارات مقامات واشنگتن درباره سوریه هیچ ارزشی ندارد

وزارت خارجه سوریه: اظهارات مقامات واشنگتن درباره سوریه هیچ ارزشی ندارد

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اظهارات مسئولان واشنگتن در خصوص سوریه هیچ ارزشی ندارد چرا که تنها خود سوری‌ها حق دارند سرنوشت و آینده کشورشان را تعیین کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه عنوان داشت: دولت آمریکا و ابزارهای منطقه‌ای و بین المللی‌اش، سیاست کنترل بر جهان و خار کردن ملت‌ها و سلطه بر توانایی‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند و اقدامات آمریکا علیه سوریه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

این مقام سوری خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در کنار دخالت‌هایش در امور داخلی سوریه، حمایت خود از تروریست‌ها و افراد مسلح و نیز تجهیز آن‌ها به سلاح‌های کشنده و غیرکشنده را توجیه می‌کند در حالی که این اقدامات باعث گسترش تروریسم در منطقه و تمام جهان و تخریب بسیاری از زیرساخت‌ها و دستاوردهای اقتصادی مردم سوریه و بر هم زدن امنیت و صلح بین‌المللی شده است.

وی در ادامه افزود: از آنجا که سیاست آمریکا و غرب برای ضربه زدن به سوریه به دلیل پایداری مردم آن شکست خورده آمریکا در صدد توجیه این شکست برآمد و نمایندگان وزارت خارجه آمریکا تلاش کردند تا نشست ژنو را تخریب کرده و معاهده ژنو 1 را که در آن بر مسئولیت تمامی طرف‌ها برای حفظ نهادهای سوریه تاکید شده تحریف کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت خارجه آمریکا در این اظهارات خود علیه سوریه از زبان ناشایستی استفاده می‌کنند که شایسته دیپلمات‌ها نیست و اظهارات روز جمعه ماری هارف،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز نمونه‌ای از این قبیل سخنان است.

ماری هارف، پیشتر مدعی شده بود از آنجا که بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه به دلیل تمام اقدامات خود علیه ملت سوریه ظرف ماه‌های اخیر مشروعیت خود را از دست داده نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری اقدامی "شرم‌آور" و "مشمئزکننده" است.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چالشی برای مذاکرات ژنو خواهد بود مدعی شد، برگزاری انتخابات نشانگر تصمیم دمشق برای از بین بردن راه‌حل سیاسی است.

مسئول سوری مذکور در واکنش به این اظهارات خاطرنشان کرد: وزارت خارجه آمریکا و مسئولان آن باعث شدند که مردم این کشور گرفتار مشکلاتی با تمامی کشورها به ویژه با کشورهای توسعه‌یافته شوند. سیاست خارجه آمریکا همچنین باعث شده به وجهه خود آمریکا لطمه وارد شود و مورد استهزا قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N183483

وبگردی