آفتاب

شماری از اتباع بازداشت شده مصر در لیبی آزاد شدند

شماری از اتباع بازداشت شده مصر در لیبی آزاد شدند

تهران – ایرنا – وزارت خارجه مصر اعلام کرد شماری از اتباع بازداشت شده این کشور در لیبی آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ˈالاهرامˈ مصر، وزارت خارجه این کشور روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر فوق افزود: به دنبال رایزنی های صورت گرفته میان قاهره و طرابلس، دولت لیبی وعده داده است شمار بیشتری از این افراد را آزاد کند.

خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ به نقل از ˈبدر عبدالعاطیˈ سخنگوی وزارت خارجه مصر گزارش داد: افرادی که لباس نظامی به تن داشتند، شبانه 70 نفر از اتباع مصر را از خانه هایشان در طرابلس پایتخت لیبی دستگیر و به مقر پلیس در این شهر منتقل کردند.

به گزارش الاهرام، ˈمحمد فایز جبریلˈ سفیر مصر در قاهره روز جمعه در گفت و گو با رادیو دولتی مصر اعلام کرد 46 نفر از این افراد به جرم اقامت غیر قانونی از لیبی اخراج می شوند و بازجویی از 24 تبعه دیگر همچنان ادامه دارد.

به دنبال این اخبار، وزارت خارجه، ریاست جمهوری و کابینه مصر اعلام کردند در تلاشند تا از طریق رایزنی با مقام های لیبی امکان آزادی این افراد را فراهم کنند.

وزارت خارجه مصر همچنین هشدار خود درباره سفر به لیبی را تمدید و به اتباع خود توصیه کرد در صورت لزوم، صرفا از طریق هوایی به لیبی سفر کنند.

لیبی یکی از مقاصد اصلی مهاجران مصری است که به امید یافتن فرصت های شغلی کشورشان را ترک می کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت در سال 2010 اعلام کرد در حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از اتباع مصر در لیبی مشغول به کار هستند.هر چند پس از حمله غرب تحت رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به لیبی در سال 2012- 2011و سرنگونی حکومت ˈمعمر قذافیˈ، دیکتاتور این کشور، از میزان مهاجرت اتباع مصر به لیبی کاسته شد.

ماه (میلادی) گذشته جسد هفت تن از مسیحیان قبطی مصر در منطقه ای ساحلی در بنغازی پیدا شد. این افراد روز قبل از محل سکونتشان ربوده شده بودند.

در ماه ژانویه (دی/ بهمن) گذشته نیز شبه نظامیان لیبی در واکنش به بازداشت یک شبه نظامی لیبیایی در مصر، هفت تن از دیپلمات های مصری را در طرابلس گروگان گرفتند و چند روز بعد آزاد کردند.

خاورم**9156 *1446
کد N183465

وبگردی