آفتاب

اولتیماتوم مادورو به معترضان ضد دولتی ونزوئلا

اولتیماتوم مادورو به معترضان ضد دولتی ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به معترضان در کاراکاس هشدار داد که آن‌ها باید میدانی را که به عنوان پایگاه خود اشغال کرده‌اند، پاکسازی کنند در غیر این صورت توسط نیروهای امنیتی از این مکان تخلیه خواهند شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به معترضان در کاراکاس هشدار داد که آن‌ها باید میدانی را که به عنوان پایگاه خود اشغال کرده‌اند، پاکسازی کنند در غیر این صورت توسط نیروهای امنیتی از این مکان تخلیه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، میدان «پلازا آلتامیرا» واقع در شرق کاراکاس در جریان شش هفته ناآرامی در سراسر ونزوئلا که تاکنون 28 تن کشته بر جای گذاشته است،‌ مرکز اعترضات و ناآرامی‌های ضد دولتی بوده است.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به معترضان ضد دولتی که این میدان را به پایگاه عملیات خود تبدیل کرده‌اند،‌ گفت: من به این قاتل‌ها تنها چند ساعت فرصت می‌دهم. اگر آن‌ها عقب‌نشینی نکنند، من این مکان‌ها را با نیروهای امنیتی تخلیه خواهم کرد. آن‌ها چند ساعت فرصت دارند تا به خانه‌های خود بروند. قاتلان،‌ آماده باشید، ما داریم به سراغ شما می‌آییم.

از زمان آغاز موج اعتراضات، دانشجویان و دیگر معترضان از این میدان به عنوان محل اصلی تجمع معترضان ضد دولتی استفاده کرده‌اند.

مادورو همچنین در یکی از راهپیمایی‌های نظامی تاکید کرد، جناح‌های راست در وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون اقدامات افراطی را علیه دولت ونزوئلا از جمله تحریم‌های اقتصادی و حتی ترور وی پیشنهاد کرده‌اند.

وی در این سخنرانی گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اگر این پیام را می‌شنوید، باید بدانید که امضای حکم ترور نیکولاس مادورو، بزرگترین اشتباه زندگی‌تان خواهد بود.

دولت آمریکا می‌گوید، مادورو همانند هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا تهدید‌های "امپریالیستی" ابداع می‌کند تا توجه مردم ونزوئلا را از مشکلات اقتصادی و سیاسی داخل کشور به مساله دیگری معطوف کند.

وزارت خارجه آمریکا اتهام‌های ونزوئلا را رد کرده و آن را "مضحک" نامیده است. سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واشنگتن گفت، راه حل مشکلات ونزوئلا در "سرکوب یا فحاشی به آمریکا" قرار نداشته و آن را باید در "گفت‌وگویی دمکراتیک میان ونزوئلایی‌ها" یافت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش از این دولت ونزوئلا را به راه‌اندازی "کمپین ترور" علیه ملت خود متهم کرده و گفته بود، آمریکا در فکر اقدامات تنبیهی علیه ونزوئلا است.

دادستانی کل ونزوئلا می‌گوید، در اعتراضات اخیر تا کنون ۲۸ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۴۰۰ تن از مخالفان و حامیان دولت نیز در سراسر کشور زخمی شده‌اند. بیش از 1500 تن بازداشت شده‌اند که حدود 100 تن از آن‌ها هنوز در زندان هستند. در میان آن‌ها 21 نیروی امنیتی نیز به دلیل استفاده بیش از حد از زور زندانی هستند.

انتهای پیام

کد N183409

وبگردی