آفتاب

مردم کریمه امروز سرنوشت خود را تعیین می کنند

مردم کریمه امروز سرنوشت خود را تعیین می کنند

سرانجام روز موعود فرا رسید و مردم شبه جزیره کریمه امروز برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق های همه پرسی برای الحاق به روسیه می روند.

به گزارش خبرآنلاین روس تبارهای کریمه که اکثریت این شبه جزیره را تشکیل می دهند به احتمال زیاد به همه پرسی مبنی بر الحاق خاکشان به روسیه رأی مثبت خواهند داد.

آنها با دو گزینه الحاق به روسیه و یا خودمختاری با اختیارات بیشتر نسبت به کی یف مواجه هستند که پیش بینی می شود گزینه اول رأ بیاورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عمده کسانی که در همه پرسی شرکت نخواهند کرد تاتارهای مسلمان، ترک ها و اقلیت کاتولیک اوکراینی خواهند بود.

در همین حال مقامات شبه جزیره کریمه اعلام کرده اند مقدمات همه پرسی که قرار است امروز یکشنبه در کریمه برگزار شود ، آماده شده است.
ستلانا کالیستاکایا رئیس کمیته رای گیری در شهر پریوالین می گوید:«همه چیز برای همه پرسی یکشنبه آماده است. کمیته ، فهرست ، برگه های رای مهر و موم شده و آماده است. همه مطلع شده اند و همه می دانند که از ساعت هشت تا ده همه پرسی برگزار می شود.»
در آستانه همه پرسی امروز و تردیدها در خصوص این که آیا کریمه به روسیه می پیوندد یا نه ، نیروهای نظامی اوکراین با بلاتکلیفی روبرو هستند. به گزارش شبکه آسوشیتدپرس، سربازان مسلح روس که شبه جزیره را از دو هفته قبل اشغال کرده اند ، به ارتش اوکراین اخطار داده اند که اگر تسلیم نشوند ، حضورشان در کریمه غیرقانونی تلقی خواهد شد.
مقامات اوکراین می گویند، بیش از بیست هزار نیروی روس در کریمه حضور دارند.

4949

کد N183362

وبگردی