آفتاب

هوادار دولت ونزوئلا در کاراکاس راهپیمایی کردند

هوادار دولت ونزوئلا در کاراکاس راهپیمایی کردند

تهران - ایرنا - صدها تن از هواداران دولت چپ گرای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه در کاراکاس دست به راهپیمایی زدند و مخالفان دولت نیز بنوبه خود خواستار اعتراضات بیشتر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس ، مادورو پس از چندین روز درگیری لفظی ونزوئلا و امریکا که تنش آمیزتر از حد معمول بین این دو خصم قدیمی بود، اعلام کرد که پیشنهاد تشکیل یک کمیسون سطح بالا را به امریکا برای مذاکرات دو جانبه خواهد داد.

ونزوئلا تقریبا هرروز شاهد تظاهرات ضد دولتی بر سر جرائم خشونت آمیز ، کمبود کالاهای اساسی و تورم اقتصادی بود که به بزرگترین چالش برای مادورو از زمان جانشینی هوگو چاوز رئیس جمهوری سوسیالیست فقید این کشور تبدیل شده است .

در جریان تظاهرات تحت رهبری دانشجویان که از چهارم فوریه در سان کریستوبال واقع در غرب ونزوئلا برگزار شد و سپس دامنه آن به کاراکاس و چند شهر دیگر رسید ، دست کم 28 نفر کشته شده اند.

دیو سدادو کابلو ˈ رئیس مجمع ملی گفت :ˈ مردم و نیروهای مسلح در خیابانها آماده دفاع از انقلاب بولیواری و میراث هوگو چاوز ، کشور و قانون اساسی ما هستند. ˈ

بسیاری از هواداران دولت پرچم ونزوئلا را به اهتزاز در آورده و سرخپوش بودند رنگی که با چاوز و ˈ انقلاب بولیواری ˈ وی عجین شده است.

در عین حال ، نیروهای مسلح ونزوئلا نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

مادورو گفت : کمیسیون پیشنهادیش برای ˈ صلح و احترام متقابل به حاکمیت ˈ ونزوئلا و امریکا می تواند احزاب هردو طرف و همچنین گروه منطقه ای یوناسور در امریکای جنوبی را شامل شود.

اما واشنگتن روز جمعه ˈ اتهامات مادورو در مورد مداخله در امور داخلی ونزوئلا را از طریق حمایت از معترضان ضد دولتی ˈ مردود دانست .

الیاس خائا وزیر خارجه ونزوئلا پیشتر جان کری وزیر امورخارجه امریکا را ˈ قاتل مردم ونزوئلا ˈ خوانده و وی را به تشویق اعتراضاتی متهم کرد که طی پنج هفته گذشته در این کشور جریان دارد.

شرایط مادورو برای گفت و گو با امریکا با شرایطی که مکررا از سوی کوبا نزدیکترین متحدش اعلام شد، یکسان بود.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N183228

وبگردی