آفتاب

آمریکا به تمرینات نظامی با هم پیمانان خود در دریای سیاه ادامه می دهد

آمریکا به تمرینات نظامی با هم پیمانان خود در دریای سیاه ادامه می دهد

بلگراد-ایرنا- فرمانده نظامی آمریکا دربلغارستان اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز ارتش این کشور چند مانور نظامی با کشتی های متفقین دردریای سیاه انجام می دهد.

به گزارش ایرنا ازپایگاه های اینترنتی بالکان، اندری باین درجمع خبرنگاران دربلغارستان با بیان اینکه کشتی نظامی این کشور با 300 خدمه در آب های بلغارستان لنگر انداخته است، گفت: آمریکا تمرینات مشترک بیشتری را با کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه به دلیل پاسخ بین المللی به اقدام روسیه در اوکراین انجام می دهد.

کشتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته با کشتی های جنگی رومانی و بلغارستانی در دریای سیاه در چند صد کیلومتر کشتی های روسیه مانور نظامی انجام دادند.

نیروهای نظامی دریایی بلغارستان، رومانی و ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته تمرینات مشترک نظامی تحت عنوان PASEKS را در شهر ساحلی کونستانس رومانی انجام دادند.

در این تمرینات نظامی که هفته گذشته انجام شد، نیروی دریایی بلغارستان با یک ناوچه و رومانی با سه کشتی جنگی و ایالات متحده آمریکا با ناوشکن USS Truxtun شرکت داشتند.

ناوشکن آمریکا در بندر وارنا در سواحل آبی بلغارستان از 12 تا 14 ماه مارس لنگر انداخته بود.

هدف از تمرینات نظامی بین کشورهای بلغارستان، رومانی و آمریکا افزایش توانایی های عملیاتی واحدهای دریایی پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) و بالا بردن آمادگی رزمی خدمه نیروهای دریایی این سه کشور ذکر شده بود.

در این تمرینات نظامی مانورهای تاکتیکی مشترک، ارتباطات و تبادل اطلاعات در سطح و زیر آب را انجام شد.

رومانی و بلغارستان بدون داشتن شرایط لازم در سال 2004 میلادی به عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سپس در سال 2008 میلادی به اتحادیه اروپا پذیرفته شدند.

اروپام**2061**536
کد N183177

وبگردی