آفتاب

مک کین خواستار کمک نظامی گسترده به اوکراین شد

مک کین خواستار کمک نظامی گسترده به اوکراین شد

تهران - ایرنا- سناتور امریکایی ˈ جان مک کین ˈ روز شنبه خواستار کمک نظامی گسترده به اوکراین شد وهشدار داد که اقدامات روسیه در اوکراین همسایه اش در اتحاد شوروی سابق می تواند به اتخاذ تدابیر بی سابقه از سوی امریکا و متحدانش منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازکی یف، مک کین به دنبال دیدار یک هیات سنای امریکا از پایتخت اوکراین به خبرنگاران گفت: اوکراین به برنامه کمک نظامی بلند مدت امریکا نیاز دارد اما اظهار داشت که نظر شخصی خود را بیان می کند.

این سناتور امریکایی گفت :ˈ وقتی که ( اوکراینی ها ) خواهان برخی از ابزار مناسبی هستند که بتواند به آنان در مقاومت کمک کند، به گمان من ، ما باید آن را تامین کنیم ... روشن است که این کار یک اقدام درست و شایسته است . ˈ

این اظهارات وی کمی پیش از آن بیان شد که کی یف روسیه را به تهاجم علیه منطقه ای در جنوب شرقی اوکراین در همسایگی کریمه متهم کرد.

مک کین گفت : وی از گزارش های قبلی درمورد نزدیکتر شدن نیروهای روسیه به مرز شرقی و انجام تمرینات نظامی ناگهانی درمنطقه پس از به دست گرفتن عملی کنترل کریمه در آغاز ماه جاری ˈ سخت نگران ˈ است .

وی گفت : تهاجم همه جانبه روسیه به شرق اوکراین تعرضی با چنان پیامد عظیمی است که ایالات متحده امریکا و متحدان اروپایی اش را به فکر اقدامی انداخته است که تاکنون ما هرگز در روابط ما با روسیه شاهد آن نبودیم . ˈ

تاکنون واشنگتن قول داده است در جریان آنچه که به بدترین رویارویی شرق و غرب از زمان جنگ سرد تبدیل شده است، ممنوعیت های مسافرتی ومسدود سازی دارایی را به طور هدف مند علیه روس ها اعمال کند.

مترجمام 1403/536
کد N183120

وبگردی