آفتاب

واکنش نماینده روسیه به اظهارات نمایندگان آمریکا و اوکراین

واکنش نماینده روسیه به اظهارات نمایندگان آمریکا و اوکراین

تهران - ایرنا - ویتالی چورکین نماینده روسیه درسازمان ملل، به اظهارات شدید نمایندگان آمریکا و اوکراین در جلسه شورای امنیت واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، چورکین که سخنانش بطور مستقیم از برخی شبکه های خبری پخش می شد گفت : امروز حرف های تندی در شورای امنیت مطرح شد و در واقع نماینده اوکراین بسیار از حد مجاز فراتر رفت.

وی افزود : نماینده اوکراین ازخونین بودن دست ها سخن گفت اما در واقع خون بر دست های ما نیست بلکه بر دست های دوستان شما - افراطیون ملی اوکراین - است؛ خون اوکراینی هایی که در ماه فوریه سال جاری به دست تک تیراندازها بر زمین ریخت.

نماینده روسیه درپاسخ به اظهارات سامانتا پاور نماینده آمریکا گفت : خانم پاور از حقیقت صحبت می کند اما خوب بود خانم پاور درباره نقش آمریکا درایجاد بحران اوکراین هم حقیقت را می گفت تا جهان از این موضوع آگاه می شد.

وی افزود: خانم پاور از آمال و آرزوهای روسیه صحبت می کند اما چرا به مردم کریمه اجازه نمی دهید فردا در یک همه پرسی اراده خود را بیان کند؟

به گزارش ایرنا ، روسیه ساعتی پیش با وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره بحران اوکراین که محکومیت همه پرسی روز یکشنبه ˈکریمهˈ اوکراین یکی ازبندهای مهم آن بود، از تصویب آن جلوگیری کرد. از مجموع 15 کشور عضو شورای امنیت، 13 کشور به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای مثبت و چین نیز رای ممتنع داد.

سامانتا پاور نماینده آمریکا درپی اقدام روسیه در وتوی این قطعنامه، درسخنان شدیداللحنی روسیه را مورد حمله قرار داد وگفت: روسیه اکنون ˈمنزوی، تنها و درموضع اشتباهˈ است .

مترجمام**1078**536
کد N183050

وبگردی