آفتاب

دیدار سفیر ایران با رهبر مسیحیان مارونی لبنان

دیدار سفیر ایران با رهبر مسیحیان مارونی لبنان

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان در دیدار کاردینال بشاره راعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان، انطاکیه و سایر مناطق مشرق زمین شرکت و درباره تحولات لبنان و منطقه با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشاره راعی در این دیدار که اسقف سمیر مظلوم مشاور وی نیز حضور داشت، با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه اظهارکرد: در راستای مصالح مشترک دو کشور خواستار بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم منطقه‌یی و یک کشور دوست هستیم.

او با اشاره به حضور بیش از یک میلیون آوره سوری در لبنان افزود: لبنان با توجه به مساحت کم و جمعیت اندک خود تحمل این سیل عظیم از آوارگان سوری را نداشته و امیدواریم با برقراری ثبات و آرامش در سوریه، این افراد بتوانند به کشور خود بازگردند.

سفیر ایران در لبنان نیز با اشاره به جایگاه ممتاز لبنان در منطقه، همزیستی مسالمت‌آمیز طوایف مختلف لبنانی در کنار یکدیگر را از مهم‌ترین خصوصیات بارز این کشور برشمرد و اظهارکرد: همزیستی مسالمت‌آمیز مردم لبنان الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

سفیر ایران در لبنان با تاکید بر اصول ثابت کشورمان در حمایت از ثبات و استقرار لبنان افزود: آن چه که برای جمهوری اسلامی ایران در درجه اول اهمیت قرار دهد حفظ همبستگی مردم لبنان در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آن رژیم است.

انتهای پیام

کد N182999

وبگردی