آفتاب

قائم مقام وزیر کشور: پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده تعطیل‌بردار نیست/ از سلامت آن‌ها مطمئنیم

قائم مقام وزیر کشور: پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده تعطیل‌بردار نیست/ از سلامت آن‌ها مطمئنیم

ایسنا نوشت:

قائم مقام وزیر کشور گفت: اگرچه زمان عید و تعطیلات نزدیک است، اما ما همچنان پیگیر وضعیت سربازان حتی در تعطیلات عید نوروز هم هستیم.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: کار پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده تعطیل‌بردار نیست و با توجه به فرا رسیدن ایام عید هیچ کس آن‌ها را فراموش نمی‌کند.

وی تاکید کرد: تعطیلات باعث نمی‌شود که وزارت کشور پیگیری‌های خود را در این راستا انجام ندهد و اصلا کار کشور تعطیل‌بردار نیست.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این‌که ما از سلامتی سربازان مطلع و مطمئن هستیم، گفت: ما هم همانند مردم و خانواده‌های این عزیزان نگران آن‌ها هستیم و تلاش ما برای هر چه زودتر برگرداندن آن‌ها ادامه دارد.

امیری درباره نتیجه مذاکرات انجام شده با مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان تاکید کرد: آن‌ها باید نتیجه مذاکرات را با مقامات‌شان در میان بگذارند و ان‌شاءالله که این مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی گفت: هم‌اکنون مسئول مستقیم پیگیری وضعیت سربازان معاونت امنیتی وزارت کشور است و وزارت خارجه نیز در حوزه مسئولیت خود وظایف دیپلماسی خود را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه درباره توافقنامه امنیتی میان ایران و پاکستان که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مدنظر است، گفت: ما با مجلس رایزنی و مکاتبات داشتیم که این توافقنامه هر چه زودتر در صحن علنی مورد توجه قرار بگیرد اما به هر ترتیب آن‌ها سرشان شلوغ است و این موضوع در نوبت قرار دارد.

امیری همچنین اظهار کرد: در بحث انسداد مرزها برای موضوعاتی چون دکل نگهبانی، دوربین‌های نگهبانی و دیوارکشی‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در سال ۹۳ اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان از برگزاری نشست با استاندار ایالت بلوچستان پاکستان در موضوع آزادی سربازان خبر داد.

علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با استاندار ایالت بلوچستان نشستی داشتم و آنها قول دادند از موقعیتی که دارند برای آزادی سربازان ربوده شده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سربازان در سلامت به سر می‌برند.

 

45503

کد N182917

وبگردی