آفتاب

کره شمالی: در برابر تهدید آمریکا باید نیروی هسته ای تقویت شود

کره شمالی: در برابر تهدید آمریکا باید نیروی هسته ای تقویت شود

ایرنا نوشت:

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که در برابر تهدیدهای هسته ای آمریکا، پیونگ یانگ چاره ای جز تقویت نیروی بازدارندگی هسته ای خود ندارد.
کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای تاکید کرد پیونگ یانگ تا زمانی که آمریکا به تهدیدهای هسته ای و باج خواهی های خود پایان ندهد توان دفاعی و هسته ای خود را افزایش خواهد داد.

خبرگزاری کره شمالی نیز در گزارشی از آمریکا خواست به بهانه جویی های خود در زمینه برنامه هسته ای و وضعیت حقوق بشر در این کشور پایان دهد.

این خبرگزاری تاکید کرد ˈواشنگتن با انتشار این مطالب و این تهدیدها نتیجه ای نخواهد گرفتˈ.

کمیسیون دفاع ملی و خبرگزاری کره شمالی تاکید کردند ˈآمریکا اگر سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ را متوقف نکند کره شمالی هم راهی جز تقویت نیروی بازدارندگی هسته ای نخواهد داشت. آمریکایی ها با طرح مسایلی چون انتقاد از حقوق بشر کره شمالی و یا قدرت هسته ای این کشور راه بجایی نخواهند بردˈ.

در این دو گزارش تاکید شده است ˈآمریکا با این اقدامات نمی تواند منافع و امنیت سرزمینش را تامین کندˈ.

کره شمالی این روزها نسبت به برگزاری رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه انتقاد دارد و خواستار توقف این رزمایش مشترک است.

دهها هزار نیروی نظامی آمریکا و کره یک ماه است در منطقه شبه جزیره کره در حال برگزاری رزمایش هستند و خواست کره شمالی برای توقف و لغو آن را مورد توجه قرار نداده اند.

کره جنوبی هم گفته است به دلیل تهدیدهای کره شمالی توان موشکی خود را با خرید سامانه های جدید پاتریوت و تقویت سیستم های موجود افزایش خواهد داد.

در همین حال مقام های پنتاگون در نشست این هفته در واشنگتن اعلام کردند بشدت نگران وضعیت شبه جزیره کره هستند .

49261

کد N182809

وبگردی