آفتاب
مصاحبه اختصاصی/

هنرمند یونانی: ایران نقش بسزایی درخلق تمدن جهان داشته است

هنرمند یونانی: ایران نقش بسزایی درخلق تمدن جهان داشته است

آتن - هنرمند یونانی گفت : ایران دارای فرهنگ و تمدنی غنی ، ارزشمند و بی نظیری است و نقش مهمی درخلق تمدن جهانی داشته است.

ˈ ایوسف گالانکی ˈ هنرمند نقاش و عکاس یونانی روزشنبه درنشست خبری اختصاصی با ایرنا گفت: ایران دارای فرهنگ و تمدنی غنی،ارزشمند و بی نظیری است ونقش مهمی درخلق تمدن جهانی داشته وخدمات بی نظیری به بشریت درطول تاریخ ارایه کرده است.

این هنرمند وعکاس یونانی افزود:ایران با سوابق طولانی علمی و دستاوردهای مهم درحوزه فلسفه و ادبیات ، توانسته خدمات ارزنده ای نه تنها درخلق فرهنگ و تمدن درداخل کشوربلکه به علت اهمیت استراتژیک منطقه ای و جهانی که این کشور دارد،به جامعه جهانی ارایه کند که این امربسیار مهم و ارزنده می باشد و جوامع بین المللی باید به این همه دستاورد مهم به دیده احترام بنگرند.

گالانکی اظهارداشت:هنرمندان ایران زمین از دیرباز به خلق آثارهنری همچون تئاتر،خوشنویسی،موسیقی و سینما پرداخته و پیشرفت های بی نظیری بدست آوردند و من درسفری که به ایران داشتم از نزدیک با غنای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آشنا شده وبه آن عشق می ورزم.

این هنرمند یونانی با اشاره به جذابیت های تاریخی وگردشگری ایران افزود:ایران بسیار زیبا با آثارتاریخی بسیار مهم، طبیعتی بسیار دیدنی ومنحصر بفرد ،مردمی مهربان و با پیشرفت های بسیارچشمگیر خود درتمام علوم، از جمله توسعه بافت شهری وشهرسازی، ایجاد فضای سبز،حفظ ونگهداری آثار و میراث فرهنگی خود، نظر هر بیننده ای خارجی را به خود جلب می کند.

وی با اشاره به روابط دیرینه ایران ویونان افزود: کشورهای نوپا که تاریخ بعضی از آنها کمی بیش از دو قرن است در تلاشند تا فرهنگ کشورهایی چون ایران و یونان را با قدمت بیش از 7 هزار سال تحت تاثیر و فشار قرارداده و با نفوذ درآنها رفته رفته این فرهنگ ها را ازبین ببرند.

این هنرمند یونانی افزود: کشورهایی که دارای فرهنگ غنی وتمدنی باستانی هستند ، قطعاً داراری مشترکات فراوانی می باشند ومی توانند با همکاری همه جانبه و بخصوص فرهنگی مانع نفوذ فرهنگ های نوپا درفرهنگ های غنی خود شوند.

گالانکی خاطر نشان کرد: ایران و یونان دارای مشترکات فرهنگی بسیاری هستند و مسئولان می توانند با محور قراردادن این مشترکات دیرینه دوکشور درصدد توسعه همه جانبه وبخصوص فرهنگی خود برآیند.

این هنرمند یونانی با اشاره به خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی فراوان ایران به جامعه بشری در طول تاریخ تاکید کرد : هم اکنون مردم این سرزمین زیبا با تلاش های خود قله های علوم مختلف را فتح و گام های بلندی بسوی ترقی و تعالی بر می دارند.

اروپام**2170 **1547
کد N182768

وبگردی