آفتاب

وزیر اقتصاد روسیه: تحریم ها تاثیری نخواهد داشت

وزیر اقتصاد روسیه: تحریم ها تاثیری نخواهد داشت

تهران-ایرنا-ˈآلکسی اولیاکایفˈ وزیر اقتصاد روسیه روز شنبه گفت: تحریم های برنامه ریزی شده غرب علیه مسکو تاثیر چندانی بر اقتصاد این کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آلکسی اولیاکایف افزود : ما باید برای خطرهای ناشی از اعمال تحریم ها آماده باشیم که احتمال دارد بعد از 17 مارس (26 اسفند) علیه روسیه اعمال شوند.

وی افزود: اما تصور می کنم اهمیت اقتصادی این خطرها چندان زیاد نیست، واقعا برداشت من این نیست که تصمیم هایی گرفته شود که به شدت بر دادوستد بین المللی روسیه یا پروژه های گسترده سرمایه گذاری این کشور تاثیر گذارد.

وی با بیان اینکه انتظار دارد همکاری های اقتصادی آمریکا و روسیه ادامه یابد، خاطرنشان کرد: موج های سیاسی می آیند و می روند اما همکاری های تجاری افزایش می یابد. ما همه مسیرها و راهکارهایی را بررسی می کنیم که به بازگشت سریع آمریکا و روسیه به مسیر همکاری های سازنده اقتصادی کمک کند.

آلکسی اولیاکایف خاطرنشان کرد: انتظار ندارد بعد از اجرای همه پرسی در شبه جزیره کریمه و اعمال تحریم ها علیه روسیه بازار بورس و اوراق این کشور به شدت سقوط کند.

اوکراین46میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی(آبان/آذر1392) به دلیل خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از چندی قبل به دنبال تشدید خشونت در اعتراضات مردمی و خروج یانوکوویچ از قدرت وارد مرحله تازه ای شد.

استقرار نیروهای نظامی روسیه در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه اوکراین تحولات این کشور را در مرکز توجهات بین المللی و رویارویی غرب با مسکو قرار داده است.

پارلمان منطقه خودمختار کریمه 16مارس(25 اسفند) را زمان برگزاری همه پرسی در مورد پیوستن به روسیه اعلام کرده است. با آنکه این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورهای غربی روبرو شده، با آنکه این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورهای غربی روبرو شده، ˈولادیمیر پوتینˈرییس جمهوری روسیه از این تصمیم حمایت کرده است.

اتحادیه اروپا روسیه را تهدید کرده در صورت برگزاری همه پرسی کریمه و پیوستن این منطقه به روسیه مسکو را تحریم می کند. آمریکا نیز روسیه را به اعمال تحریم های جداگانه ای تهدید کرده است.

اروپام**9157 ** 1064
کد N182693

وبگردی