آفتاب
منادی سفیدان در نطق میان دستور:

اگر دریاچه ارومیه بمیرد؛ نمک آن چشمان تمام ایرانیان را آزار خواهد داد

اگر دریاچه ارومیه بمیرد؛ نمک آن چشمان تمام ایرانیان را آزار خواهد داد

رتبه بندی فرهنگیان به مشخص شدن جایگاه فرهنگیان می پردازد و لازم است تصمیم جدی گرفته شود، چرا که آموزش و پرورش اگر صحیح عمل می‌کرد به وضع فرهنگیان دلسوز می رسید،با این کار در واقع ریل گذاری صحیح در مسیر توسعه در مسیر توسعه کشور عزیزمان ایران کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:اگر غربی‌ها از قرآن هم لباس بپوشند برای ما قابل اعتماد نیستند و ما نیز همانند رهبرمان به آنها خوشبین نیستیم و می‌دانیم آنها تمامیت عزت و هستی ما را هدف گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا منادی سفیدان در نشست امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: از اهم آموزه‌های دینی ایرانیان و مسلمانان احترام به همسایگان است که این جواب بزرگی برای کسانی که همسایه گان ایران را از می‌ترسانند.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یک سال از عمرمان و مجلس نهم سپری شد به طوری که فقط 805 روز به عنوان فرصت خدمت برای نمایندگان مجلس نهم باقی مانده است که جای تدبیر و تفکر دارد.

وی به وقایع سال 92 اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت ملت ایران با حضور حماسی خود در انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی هایی همچون یوم الله 22 بهمن و قدس داغ بزرگ دیگری بر دل صهیونیسم،آمریکا و بدخواهان گذاشته است.

منادی سفیدان عنوان کرد: در سالی که گذشت زیر سایه الطاف الهی و مدیریت کار آمد و داعیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در امن ترین و آرام ترین کشور جهان یعنی ایران اسلامی سپری شد.

وی به دستاورد های اخیر کشورمان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود:با ایستادگی عالمانه و مدبرانه رهبر عزیزمان و در سایه علمی و شکوفایی شگفت انگیز در علوم مختلف از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای غرب بی رحم و قدرت‌های جهانی با تمام قدشان در برابر ایران زانو زدند و تسلیم گشته و در ژنو پای قرار دادی را امضا کردند که در آن غنی سازی در ایران به رسمیت شناخته شده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آمریکا تاکنون به 22 کشور جهان دانش هسته‌ای کامل و استفاده از آن واگذارکرده و برای هیچ کشوری غنی‌سازی را به رسمیت نشاخته و از همه آن‌ها تعهد گرفته است که غنی سازی نکنند اما در برابر ایران و به برکت خون شهدا علمی و زحمات شهیدانی چون شهریاری و هسته‌ای کشورمان در زیر قرار دادی امضاء گذاشت که در آن حق غنی سازی بزرگترین و قوی ترین کشور دشمن خود یعنی ایران مقتدر اسلامی را به رسمیت شناخت.

وی با بیان این که ما همانند رهبری عزیزمان به غربی ها خوشبین نیستیم، خاطر نشان کرد:ما می دانیم تا تمامیت عزت و هستی ما را ساقط نکنید راضی نخواهید شد البته عکس این مساله را به زودی خواهید دید چرا که این وعده الهی است که الجبارین و عن العرض یرثها عبادی الصالحون بر حال ما صدق می‌کند.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد:چندی پیش در سخنرانی اضطراری خویش به مساله دریاچه ارومیه پرداختم و امروز هم باز تاکید می کنم که در‌یاچه ارومیه در حال احتضار است و تا‌کنون حرف زدن‌ها کار از پیش نبرده است.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که هر روزی که می گذرد وضع دریاچه ارومیه بدتر و وخیم‌تر می‌شود، تاکید کرد: اگر این دریاچه بمیرد نمک آن چشمان تمام ایرانیان را آزار خواهد داد و کلان شهر‌هایی چون تبریز قابلیت سکونت خود را از دست خواهند داد.

منادی سفیدان عنوان کرد: گرد غم مرگ دریاچه و ریز گرد های نمکی چهره های اطراف و دریاچه ارومیه را فرا گرفته است و مردم با نگرانی موضوع را پیگیری می کنند.

وی به ابلاغ سیاسیت های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در جهت ورود مدبرانه و عملی به بحث خلق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که به تعبیر رهبری بزرگوارمان مقاوم سازی اقتصاد و حفظ آن از گزند تکانه های غیر قابل پیشبینی در اقتصاد جهانی و تکیه بر توانمندی های داخلی می باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به بحث نجات دریاچه ارومیه ضروری است، گفت: نجات این دریاچه به لحاظ اکو سیستمی، بهداشتی،سلامت مردمی حداقل نیمی از کشور و اقتصادی از حیث جذب توریست و حفظ کشاورزی منطقه که نقش حیاتی در تولید عرصه کشاورزی در کل کشورمان اهمیت دارد.

این نماینده مجلس نهم افزود: برای جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از ریزگرد های نمکی که درصورت ایجاد منجر به تعطیلی ادارات،مدارس و اتلاف میلیون ها ساعت وقت ایرانیان می شود و خود ترمز بزرگی در مسیر توسعه کشور خواهد بود چانچه ما بار‌ها شاهد تعطیلی مدارس و ادارات بخاطر ریزگرد‌های خاکی ناشی از بیابان های عراق بودیم، اقدامات جدی باید انجام شود.

منادی سفیدان ادامه داد: برای بازگرداندن شور و شادی به چهره غمگین مردم بایستی این امر مهم به عنوان یکی از شاخص‌های مهم برای شاه بیت های اجرایی عملی اقتصاد مقاومتی باشد که اگر در این امر ورود موفق داشته باشیم خود بهترین شاخص مبنی بر پیروزی در عملی کردن برنامه کلان حیاتی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این طرح به مشخص شدن جایگاه فرهنگیان می‌پردازد و لازم است تصمیم جدی گرفته شود، چرا که آموزش و پرورش اگر صحیح عمل می کرد به وضع فرهنگیان دلسوز می رسید،با این کار در واقع ریل گذاری صحیح در مسیر توسعه در مسیر توسعه کشور عزیزمان ایران کرده‌ایم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از عدم توجه دولت به استان آذربایجان شرقی انتقاد کرد و گفت:با توجه به آمار و جایگاهی که این استان دارد آذربایجان شرقی روزگاری دومین اقتصاد بزرگ و همواره پیشرو در صنعت کشور بوده است.

وی افزود: مجلس به عنوان مظهر دموکراسی حاصل از ایستادگی 10 ماهه مردم تبریز،ستارخان‌ها،باقرخان‌ها و شیخ‌محمد بیابانی‌ها است که پس از استبداد صغیر از سرگیری دوباره مجلس حاصل زحمات دلیر این منطقه می باشد.

منادی سفیدان از عدم وجود توازن در توسعه استان‌ها انتقاد کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی استانی 400 درصد رشد پیدا می کند در حالی که کسانی هستند پیشرفت معکوس دارند و ممکن است درعرصه اقتصاد،صنعت و اشتغال از نظر رفاه عقب گرد داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود با تدبیر خویش این عدم توازن در کل کشور وبه خصوص در منطق آذربایجان متوازن بنماید.

کد N182666

وبگردی