آفتاب
قوامی در گفت‌وگو با ایلنا:

سید احمد خمینی گنجبنه اسرار جمهوری اسلامی بود/ برخی می‌خواهند از بیت امام انتقام بگیرند

سید احمد خمینی گنجبنه اسرار جمهوری اسلامی بود/ برخی می‌خواهند از بیت امام انتقام بگیرند

سیداحمد خمینی محرم‌ترین فرد به حضرت امام خمینی و گنجینه اسرار جمهوری اسلامی بودند و مشاوره‌های مهمی به امام خمینی می‌دادند/ خوشبختانه این حملات ناجوانمردانه بی‌اثر بوده و مردم متوجه کارهای اقتدارگرایان هستند و هر روز هوشیارتر شده و علاقه‌شان نیز به بیت امام و آیت‌الله سیدحسن خمینی بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس ششم با اشاره به جایگاه رفیع سیدحسن خمینی تاکید کرد: کسانی که به ایشان و بیت امام هجمه‌ها و حملات ناجوانمردانه می‌کنند، هم از سویی، از جایگاه رفیع وی در آینده بیمناک هستند و هم از سوی دیگر، می‌خواهند از امام خمینی و بیت ایشان انتقام بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در سالگرد رحلت سید احمد خمینی گفت: آشنایی من با ایشان به پیش از انقلاب برمی‌گردد. خانه ما در قم در مقابل بیت امام خمینی قرار داشت و من هر روز به دیدار ایشان می‌رفتم و از بیانات و نظرات امام خمینی و ایشان استفاده می‌کردم.

وی ادامه داد: من قبل از انقلاب اسلامی، فعالیت‌هایی برای کمک‌رسانی به خانواده‌هایی که توسط ساواك دستگیر شده بودند داشتم و به همین منظور به خدمت ایشان می‌رسیدم و ایشان نیز گاهی کمک‌هایی از جانب بیت امام خمینی به ما می‌کردند.

قوامی با تاکید بر اینکه نقش سید احمد خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: ایشان محرم‌ترین فرد به حضرت امام خمینی و گنجینه اسرار جمهوری اسلامی بودند و مشاوره‌های مهمی به امام خمینی می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عملکرد فرزندان یادگار امام اظهار داشت: فرزندان ایشان و بالاخص آیت‌الله سیدحسن خمینی در طی این سال‌ها عملکرد عاقلانه و هوشمندانه در نظام و کشور داشتند و رفتار اعتدالی و همراه با عطوفت و همدلانه‌ای نسبت به همه گروه و جناح‌های سیاسی در کشور داشتند.

رئیس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس ششم با تاکید بر اینکه سیدحسن خمینی امید آینده انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ایشان هم از نظر سیاسی و هم از علمی و فقهی در جایگاه بسیار رفیعی ایستاده است و از سوی دیگر، مردم به ایشان علاقه‌مند هستند.

این نماینده مجلس ششم درباره حملاتی که به بیت امام خمینی از سوی برخی از جناح‌های سیاسی می‌شود، اذعان داشت:این حملات ریشه‌دار است و کسانی که به ایشان و بیت امام هجمه‌ها و حملات ناجوانمردانه می‌کنند، هم از سویی، از جایگاه رفیع وی در آینده بیمناک هستند و هم از سوی دیگر، می‌خواهند از امام خمینی و بیت ایشان انتقام بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حملات ناجوانمردانه بی‌اثر بوده و مردم متوجه کارهای اقتدارگرایان هستند و هر روز هوشیارتر شده و علاقه‌شان نیز به بیت امام و آیت‌الله سیدحسن خمینی بیشتر می‌شود.

کد N182562

وبگردی