آفتاب
نعمتی در نطق میان‌دستور مطرح کرد؛

انتقاد از ثبت عنوان "سید جمال‌الدین اسدآبادی" در یونسکو به نام افغان‌ها

انتقاد از ثبت عنوان "سید جمال‌الدین اسدآبادی" در یونسکو به نام افغان‌ها

از وزرای خارجه و اطلاعات مجدانه درخواست می‌کنم پروتکل ملاقات با میهمانان خارجی را به گونه‌ای تنظیم کند که ملاقات ها خارج از پروتکل صورت نگیرد و مانع جدی برای اینگونه ملاقات‌ها شوید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از ثبت سید جمال الدین اسدآبادی در یونسکو به نام افغان ها گفت:‌ متأسفانه در سالگرد میلاد بزرگ بیدارگر مشرق زمین سید جمال الدین اسدآبادی غفلت وزیر فرهنگ و همکاران وی باعث ثبت جهانی نام وی در یونسکو به نام افغان ها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز نعمتی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: این روزها مصادف است با سالروز جنایت ضد بشری رژیم آدم کش صدام که با بمباران شیمیایی شهر حلبچه در عراق و کشتار وسیع انسان های مظلومی که تقصیری جز عدم تبعیت از رژیم جنایتکار صدام نداشتند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چند نفر معدودی که در مسیر اهداف غربی به ویژه آمریکایی‌ها در تقابل با خواست مردم خویش گام بردارند و دچار ناکامی برای برآورده کردن اهداف غربی‌ها می توانند به صورت دزدانه، پنهانی و بدون رعایت پروتکل های بین المللی با آنها دیدار برگزار کرده، جشن ها تنظیم کرده و آنها را در تبلیغات جهانی بزرگنمایی کرده است و افسوس که برخی از دوستان خوش نیات ما غافلانه به اهداف و نیات غربی ها کمک می کنند.

وی گفت: از اعضای فرهیخته و انقلابی این فراکسیون که با حضور مؤثر خویش در دیدار با رئیس جمهور مؤید فضای همکاری بیشتر در آینده را بیشتر بروز دادند صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بدون تردید تقویت بد این نوع همکاری ها از ابتدا نیز بر مبنای کمک به دولت جدید برای حل مشکلات سنگین و مأموریت های دشواری بوده که این دولت برای ایجاد شرایط مطلوبتر زندگی عمومی مردم به ویژه برای کاهش نرخ تورم، افزایش میزان اشتغال به ویژه برای جوانان تحصیلکرده، افزایش تعاملات بین المللی برای ارتقاء قدرت درونی نظام بر دوش خود احساس می کند.

نعمتی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن آرزوی سال پربار و سرشار از توفیق و معنویت برای ملت بزرگ ایران اسلامی در سال 93 گفت: امیدوارم همه مسئولان نظام اعم از مجلس، دولت، دستگاه قضایی و سایر نهادهای تأثیرگذار با عملیاتی کردن نگاه بلند و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تبیین اقتصاد مقاومتی شرایط مطلوبتر و پایدارتری را برای اقتصاد کشور تدبیر کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همه باید بدانیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مکلف هستیم، تصریح کرد: راه نجات کشور در تحقق این سیاست است.

وی در ادامه نطق خود ضمن تذکراتی به مسئولان اجرایی کشور خطاب به جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه در سالگرد میلاد بزرگ بیدارگر مشرق زمین سید جمال الدین اسدآبادی غفلت شخص شما و همکارانتان باعث ثبت جهانی نام سید جمال الدین اسدآبادی در یونسکو به نام افغان ها شد.

وی افزود: تذکر جدی اینجانب و ملت بزرگ ایران برای پیگیری برگشت نام این سید بزرگوار به ایرن و اسدآباد است.

نعمتی در تذکری به وزرای‌خارجه و اطلاعات گفت: از شما مجدانه درخواست می کنم پروتکل ملاقات با میهمانان خارجی را به گونه‌ای تنظیم کند که ملاقات ها خارج از پروتکل صورت نگیرد و مانع جدی برای اینگونه ملاقات‌ها شوید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تذکری به حجتی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عدم برنامه ریزی مناسب برای توزیع کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی موجب بروز اختلالات شدید در روند توزیع کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان شده است و متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که قیمت هر کود شیمیایی بالغ بر 50 هزار تومان است.

نعمتی افزود: علی رغم تذکرات جدی به وزیر کشاورزی و مسئولان استانی وزارت کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار متأسفانه مرغداری ها به نابودی کشانده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین ضمن تذکر به آخوندی وزیر راه و شهرسازی افزود: دستور مطالعه و اجرای گردنه اسدآباد در دولت قبل توسط رئیس جمهور وقت، وزیر راه و شهرسازی وقت و دستور جنابعالی مبنی بر اجرای هر چه سریعتر طرح یاد شده صادر شده است اما متأسفانه هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه به تسریع در اجرای گردنه اسدآباد شد.

نعمتی در ادامه از وزرای صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد هرچه سریعتر مشکلات کارخانه ذوب آهن اسدآباد را رفع کند.

وی خطاب به نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میلیاردها تومان در شرکت یاد شده سرمایه گذاری شده است، اما اکنون متأسفانه شاهد ورود هزاران تن گوگرد و فلز از هندوستان هستیم چرا نسبت به راه اندازی این کارخانه اقدام نمی شود؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارخانه ای که با 20 میلیارد تومان سرمایه در گردش راه اندازی می‌شود به دست وزیر صنعت به نابودی کشیده می‌شود.

نعمتی همچنین خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مشکلات وام کشاورزان را جدی بگیرید زیرا این کشاورزان هستند که بخش عمده ای از تولید کشور را به خود تخصیص داده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به منطقه محروم چهاردولی از شما درخواست می کنم بخش چهاردولی را برای شهرستان اسدآباد منظور کنید تا بخشی از محرومیت های مردم منطقه را برطرف کنید.

کد N182498

وبگردی