آفتاب

اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف در دولت است

اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف در دولت است

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه گفت: تعدادی از اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف را رییس دستگاه قضا تصویب و آن را به دولت ارسال کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی‌میانجی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تشریح عملکرد این شورا در سال 92 گفت: عملکرد شورای حل اختلاف در سال جاری همانند سال‌های گذشته بوده است، تنها در پاره‌ای از موارد نسبت به سال‌های گذشته بهتر عمل شده است.

وی گفت: از نظر اتقان آرا شورای حل اختلاف در سال 92 نسبت به سال‌های گذشته قانونمندتر عمل کرده است.

احمدی‌میانجی ادامه داد: حدود 35 درصد از پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف وارد می‌شود، به صلح و سازش ختم شده و مابقی آنها نیز منتهی به صدور رای می‌شوند.

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که به شورای حل اختلاف تعلق گرفته بسیار کم بوده و به همین دلیل ما هنوز نتوانستیم برای سال 93 مبلغی را به عنوان عیدی به کارکنانمان پرداخت کنیم که البته در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته است، اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی در مورد ورودی‌ پرونده به شورای حل اختلاف در سال 92 گفت: در سال 92 ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف حدود 3 میلیون و 400 پرونده بوده است.

احمدی میانجی در مورد آخرین وضعیت اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف افزود: رییس قوه قضاییه تعدادی از مواد اصلاحیه‌ قانون شورای حل اختلاف را تصویب و اصلاحیه مذکور را به دولت ارسال کردند که امیدواریم این اصلاحیه هرچه زودتر به مجلس ارسال شود اما در حال حاضر اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف در دولت است.

انتهای پیام

کد N182475

وبگردی