آفتاب
مدیر موسسه کتاب‌شناسی شیعه:

در ایام نوروز، حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

در ایام نوروز، حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

مدیر موسسه کتاب‌شناسی شیعه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین مدافع و فدایی ولایت است.

مدیر موسسه کتاب‌شناسی شیعه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین مدافع و فدایی ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با ‌گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام در مدت کوتاه زندگی خود پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) بیشترین دفاع از وصایت و ولایت امیرالمومنین(ع) را پیش روی خود قرار داد و همه هم و غم خود را در این مدت صرف مساله دفاع از ولایت علی(ع) در آن شرایط کرد.

وی با بیان فعالیت‌های حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت علی(ع) گفت: ایشان در این مدت کوتاه با سخنرانی‌ها و خطبه‌های خود در مسجد، دعوت از مهاجرین و انصار و گفت‌وگو با مردم مدینه در دفاع از ولایت امیرالمومنین گام برداشت.

مختاری افزود: حضرت فاطمه(س) با اینکه در سوگ رسول الله به سر می‌بردند دست از دعوت مردم به سوی حقانیت ولایت علی(ع) بر نداشت و چه بسا اگر خطابه‌ها و سخنرانی‌های آن حضرت نبود امروز مساله ولایت برای ما روشن نمی‌شد.

وی اهتمام حضرت زهرا(س) به دفاع از ولایت را گامی مهم در گسترش ولایت علی(ع) و ماندگاری مکتب تشیع دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به گونه‌ای بر مساله ولایت اهتمام داشت و به تبلیغ آن پرداخت که حتی در شهادت و کفن و دفن ایشان دفاع از ولایت را می‌بینیم.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه ادامه داد: دفن شبانه ایشان و مخفی بودن قبر ایشان نوعی اعتراض به حکومت بود و مخفی بودن مزار فاطمه (س) در حقیقت در جهت تثبیت ولایت و وصایت است.

مختاری پیرامون وظیفه مهم شیعیان در دفاع از ولایت گفت: شیعه هیچ گاه مکتبی اسمی نیست بلکه شیعه در عمل، پرچم‌دار ولایت است و در پرتو عمل تلاش می‌کند افکار و اعمالش هماهنگ با منش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت باشد.

وی اظهار کرد: اگر چه نمی‌توان همه اعمال خود را مطابق با حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت انجام دهیم اما تلاش کنیم در اندیشه و گفتار مشابهت‌هایی داشته باشیم تا بتوان به رسالت شیعه بودن در دفاع از ولایت جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین با تاکید بر گرامیداشت ایام فاطمه در ایام نوروز گفت: معصومین و مسائل مربوط به اهل بیت(ع) از اهم مسائل است و نباید مناسبت‌های ملی و تاریخی مسائل مهم معصومین را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه گفت: نباید مناسبت‌های ملی و تاریخی را در تعارض با ارزش‌های دینی و شیعی برگزار کنیم و حرمت ارزش‌ها را نادیده بگیریم از این رو باید در ایام نوروز در جهت حفظ شعائر شیعی و حفظ حرمت ایام فاطمیه تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N182474

وبگردی