آفتاب

مجلس امسال 130 جلسه علنی داشت

مجلس امسال 130 جلسه علنی داشت

تهران - ایرنا - مدیر کل امور فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، نمایندگان مجلس در سال جاری 130 جلسه علنی برگزار کردند و کمیسیون های تخصصی مجلس نیز در مجموع 1672 ساعت جلسه داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مهدی کیایی» روز شنبه در جمع خبرنگاران با رد مطالب درج شده در خبر سایت تابناک با عنوان «نمایندگان در سال 92 فقط 87 روز کار کرده اند»، گفت: مجلس امسال 130جلسه علنی برگزار کرد و کمیسیون های نهادقانونگذاری نیز 1672ساعت کاری داشتند.

وی افزود: بر اساس قانون، نمایندگان سه روز در هفته یعنی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت هشت صبح در جلسات علنی مجلس شرکت می کنند و سپس در جلسات کمیسیون های تخصصی حضور می یابند ضمن آنکه غیبت و حتی تأخیر چند دقیقه ای نمایندگان از تریبون مجلس و رادیو اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان مجلس در تمام ساعات خارج از جلسات علنی مجلس، در دفاتر کار در تهران یا حوزه انتخابیه، باید پاسخگوی موکلان خود باشند.

کیایی اظهار داشت: در بسیاری از موارد مانند رسیدگی به لایحه بودجه سالیانه، جلسات رأی اعتماد، مجلس به صورت سه شیفت و از ساعت 8 صبح تا 9 شب جلسات پیوسته و علنی دارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس در مواردی نیز مجبور هستند برای رفع مشکلات حوزه های انتخابیه و پیگیری امور به رایزنی و بعضا مراجعه به دستگاه های اجرایی اقدام کنند که این موضوع به تنهایی نمایندگان را موظف به فعالیت در تمامی ساعات و حتی اوقات غیر اداری و پاسی از شب می کند.

کیایی یادآور شد: بخشی از وظایف نمایندگان غیر از قانون گذاری، نظارت بر امور اجرایی است که این موضوع نیز بخشی زیادی از وقت نمایندگان شریف ملت را به خود اختصاص می دهد.

وی با تاکید بر این که آمار مراجعات مردم برای حل موضوعات و مشکلات مختلف به نمایندگان در دفاتر مجلس و شهرستان ها بسیار زیاد است، گفت: آمار ورود مردم به ساختمان محل ملاقات مردم با نمایندگان در تهران، مؤید این مدعاست و هر نماینده مجبور است اغلب تا 50 مراجعه کننده مردمی از حوزه انتخابیه خود را روزانه ملاقات کند.

کیایی ادامه داد:شایسته بود رسانه ها بخشی از زحمات طاقت فرسای نمایندگان در این بخش را به تصویر می کشیدند و روابط عمومی مجلس نیز آمادگی دارد امکان حضور اصحاب رسانه را برای تهیه گزارش های مکتوب و تصویری در این زمینه فراهم کند.

وی افزود: بر اساس اسناد موجود در مشروح مذاکرات که در روزنامه رسمی کشور متن آن منتشر می شود، از آغاز سال 92 تاکنون 130 جلسه علنی در 112 روز کاری، 490 جلسه کمیسیون ها با 1412 ساعت کاری و همچنین کمیسیون تلفیق 65 جلسه با 260 ساعت برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خبر منتشر شده در سایت خبری تابناک، گفت: اشتباه دیگر این خبر، محاسبه تعطیلات آخر هفته رسمی و همچنین مرخصی نمایندگان در عملکرد آنان است.

وی افزود: لازم است در جمع بندی ایام مستثنی شود، اگر چه فعالیت نمایندگان به ویژه سرکشی به حوزه های انتخابیه معمولا در تعطیلات آخر هفته انجام می شود، با این همه اوصاف بدیهی است آمار اعلام شده در گزارش آن رسانه نادرست و بسیار دور از واقعیت است که انتظار می رود ضمن اصلاح جبران شود.

سیام**9103**2025 ** 1418
کد N182391

وبگردی