آفتاب
عفو بین‌الملل خواستار شد

حضور بازرسان بین‌المللی حقوق بشر در اوکراین

حضور بازرسان بین‌المللی حقوق بشر در اوکراین

سازمان عفو بین‌الملل در آستانه برگزاری رفراندوم در کریمه اوکراین و افزایش خشونت‌ها در این منطقه حضور بازرسان بین‌المللی حقوق بشر را برای بازدید از این کشور خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان دال هویسن سرپرست بخش اروپا و آسیای میانه در عفو بین‌الملل، گفت: قسمت‌های مختلفی از اوکراین روی لبه تیغ بوده و با افزایش خشونت روبرو هستند، از این رو در آستانه برگزاری رفراندوم در کریمه هیات‌های بازرسی حقوق بشر باید به تمام نقاط این کشور دسترسی داشته باشند تا بتوانند خشونت‌های اخیر در اوکراین و به ویژه منطقه کریمه را بررسی کنند.

عفو بین‌الملل در حالی درخواست‌های خود را مطرح کرده است که تاکنون چندین معترض در جریان ناآرامی‌های اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل، در روز چهارده مارس سه فعال در پایتخت کریمه ناپدید شده‌اند و تاکنون اطلاعاتی از سرنوشت آنها بدست نیامده است.

سرپرست بخش اروپا و آسیای میانه همچنین گفت: گزارشات نشان‌دهنده آزار و اذیت و تهدید فعالان و خبرنگارانی است که در جریان این ناآرامی‌ها به وظایف خود می‌پردازند، اما با نقض حقوق بشر روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: از این رو ما از مقامات اوکراین و به ویژه منطقه کریمه می‌خواهیم تا در جریان این ناآرامی‌ها به حقوق بشر احترام بگذارند و با پرهیز از تهدید و خشونت این شرایط را مدیریت کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه ابراز نگرانی کرد که خشونت‌ها در اوکراین در حالی ادامه می‌یابد که چشم‌های زیادی در دنیا این کشور را نظاره می‌کنند و معترضان زیادی طی روزهای اخیر در این کشور قربانی شده‌اند.

این سازمان در ادامه از مقامات اوکراینی و مردم این کشور خواست تا در آستانه برگزاری رفراندوم در کریمه، خونسردی خود را حفظ و از خشونت و درگیری پرهیز کنند.

انتهای پیام

کد N182362

وبگردی