آفتاب

شمار قربانیان درگیری‌های شمال لبنان به 9 تن افزایش یافت

شمار قربانیان درگیری‌های شمال لبنان به 9 تن افزایش یافت

منابع لبنانی اعلام کردند که در ادامه درگیری‌ها در شمال لبنان دو تن کشته و پنج نظامی زخمی شدند که بدین ترتیب آمار کشته‌های درگیری‌های اخیر به 9 تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بالا گرفتن درگیری‌ها در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان، نیروهای ارتش برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به درگیری‌ها وارد عمل شدند که درپی آن پنج نظامی لبنانی زخمی شدند.

در بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: نیروهای ارتش به مهاجمان پاسخ داده و تعدادی از افراد مظنون را بازداشت و پرونده آن‌ها را به دستگاه قضایی ذی‌ربط ارجاع دادند.

در همین راستا خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که در دور جدید درگیری‌ها در طرابلس یک شهروند لبنانی براثر اصابت گلوله تک تیراندازها در زیر پل "الملوله" در طرابلس کشته شد و یک تن دیگر نیز براثر شدت جراحت‌ها در جریان درگیری جان خود را از دست داد.

این در حالی است که شدت درگیری‌ها در دو منطقه "جبل محسن" و "باب التبانه" کاهش پیدا کرده اما صدای شلیک گلوله‌ در این مناطق همچنان شنیده می‌شوند.

از آغاز درگیری‌های سوریه، شهر طرابلس شاهد درگیری‌های مسلحانه میان دو منطقه "جبل محسن" که بیشتر ساکنان آن حامی دولت سوریه هستند و "باب التبانة" که اکثر ساکنانش حامی مخالفان سوریه هستند، بوده است.

انتهای پیام

کد N182327

وبگردی