آفتاب

عراق خواستار سلاح های پیشرفته از آمریکا شد

عراق خواستار سلاح های پیشرفته از آمریکا شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

معاون رئیس جمهور عراق روز جمعه از آمریکا خواست سلاح های پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهد .
خضیر الخزاعی از دولت آمریکا خواست بر اساس توافقنامه همکاری راهبردی بین بغداد و واشنگتن عمل کند و انواع سلاح های مورد نیاز عراق را در اختیار این کشور قرار دهد .
خضیر الخزاعی پس از دیدار با برت مک گورک مشاور وزیر امور خارجه آمریکا گفت عراق و منطقه هم اکنون با خطر بزرگ و بی سابقه تروریسم روبرو هستند .
وی تصریح کرد باید تصمیمات عملی در جهت اجرایی شدن مفاد بیانیه اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در بغداد با هدف مبارزه با این پدیده شوم و نابودی کامل آن اتخاذ شود .
معاون وزیر امور خارجه عراق در ادامه از دولت آمریکا خواست در جهت عملیاتی شدن مفاد توافقنامه همکاری راهبردی که در سال 2011 میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید ، تلاش کند و انواع سلاح های پیشرفته مورد نیاز را در اختیار ارتش عراق قرار دهد تا نظامیان عراقی بتوانند از شهروندان بی گناه در برابر حملات تروریست ها حمایت کنند .
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن از بغداد ، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار بر حمایت کامل واشنگتن از بغداد در زمینه های مختلف تاکید کرد .
کنفرانس دو روزه بین المللی مبارزه با تروریسم روز پنجشنبه در بغداد به پایان رسید. در بیانیه پایانی این کنفرانس به ضرورت اجرایی شدن توافقنامه های منطقه ای و بین المللی در زمینه مبارز با تروریسم تاکید شد .

4949

کد N182180

وبگردی