آفتاب
نماینده تبریز:

احتضار دریاچه ارومیه، برای تبریز هم تهدید است

احتضار دریاچه ارومیه، برای تبریز هم تهدید است

تهران- ایرنا-نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه در حال احتضار است و این وضعیت برای دیگر شهرها از جمله تبریز تهدید محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا منادی روز شنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: حرف زدن ها درباره دریاچه ارومیه تا کنون کاری از پیش نبرده و وضعیت این دریاچه بدتر می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی مسوولان ذیربط شد و اظهار داشت: نجات این دریاچه باعث پیشرفت در منطقه، حفظ کشاورزی، گسترش توریسم، جلوگیری از آلودگی ها و ریزگردهای نمکی و خلق بخشی از پیشرفت اقتصادی خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش درباره مذاکرات هسته ای گفت: انرژی هسته ای ایران برای غرب بهانه ای بیش نیست و آنها به دنبال اهداف دیگری است.

نماینده تبریز به ایستادگی، پیشرفت و شکوفایی ایران در فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: این موفقیت ها موجب تسلیم غرب در برابر حق صلح آمیز انرژی هسته ای ایران شد.

وی ادامه داد: آمریکا غنی سازی هسته ای را برای هیچ کشوری به رسمیت نشناخته اند اما در برابر ایران و به برکت خون شهدای علمی زیر قراردادی امضا نهاد که در آن بزرگترین کشور دشمن خود یعنی ایران اسلامی را جهت انجام غنی سازی به رسمیت شناخت .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران می داند که انرژی هسته ای تنها بهانه ای از سوی غرب است، گفت: دیدار اخیر کاترین اشتون با فتنه گران در سفر به ایران، مطرح شدن مسئله حقوق بشر ، صحبتهای چندی قبل بان کی مون و محکوم کردن کشورمان به سبب اعدام قاچاقچیان مواد مخدر خود گواه بر این رویکرد غرب است.

منادی تاکید کرد: ایران به خوبی می داند انرژی هسته ای ایران برای غرب بهانه ای بیش نیست و آنها به دنبال اهداف دیگری است.

به گفته وی ایران با توجه به این رویکرد های غرب و آمریکا به آنان خوشبین نیست و اعتمادی نخواهد کرد.

منادی در ادامه از ملت جمهوری اسلامی ایران در سال 92 به خاطر ایجاد حماسه سیاسی تشکر کرد و حضور شکوهمند مردمی در تمامی صحنه ها را داغی بزرگ بر دل اسراییل و آمریکا دانست.

سیام**7261 ** 1418
کد N182173

وبگردی