آفتاب

تهدید کره‌شمالی برای به نمایش گذاشتن توانایی‌های هسته‌ای خود

تهدید کره‌شمالی برای به نمایش گذاشتن توانایی‌های هسته‌ای خود

تحلیل‌گران تهدید جدید کره‌شمالی مبنی بر به نمایش توانایی‌هایی هسته‌ای خود را نشان دهنده آمادگی این کشور کمونیستی برای اجرای چهارمین آزمایش اتمی خود دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی به ریاست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که تلاش‌هایش برای تقویت توانایی‌های هسته‌ای در جهت دفاع از این کشور را ادامه خواهد داد.

کره‌شمالی و چین به عنوان متحد اصلی‌اش خواستار از سرگیری مذاکرات شش جانبه در خصوص تسلیحات برنامه هسته‌ای این کشور هستند اما واشنگتن و سئول تاکید می‌کنند که پیونگ یانگ باید ابتدا تعهد خود به ترک تسلیحات هسته‌ای‌اش را نشان دهد.

در همین راستا کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی در بیانیه‌اش نوشت: آمریکا بهتر است هر چه زودتر به سیاست خصمانه‌اش در قبال کره‌شمالی پایان دهد و قبل از اینکه دیر شود سیاستی واقع‌گرایانه را در پیش گیرد. این اقدام آمریکا نه تنها به نفع آمریکا است بلکه امنیت خاک این کشور را نیز تضمین می‌کند.

آخرین بار کره شمالی در مارس سال گذشته میلادی آمریکا را به حمله موشکی تهدید کرده بود.

از سوی دیگر با وجود آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های دوربرد کره شمالی در سال 2012 بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کشور تا دستیابی به موشک‌های بالستیک قاره پیما که بتواند با آنها خاک آمریکا را مورد تهدید قرار دهد سال‌ها فاصله دارد.

تحلیل‌گران در سئول عنوان کردند که بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی می‌تواند سه مفهوم داشته باشد: چهارمین آزمایش اتمی یا پرتاب یک موشک دوربرد و رونمایی از پیشرفت در برنامه غنی‌سازی اورانیوم.

انتهای پیام

کد N182099

وبگردی