آفتاب

نماینده مجلس: ایران در هویت بخشی به زنان همتایی ندارد

نماینده مجلس: ایران در هویت بخشی به زنان همتایی ندارد

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در هویت بخشی به زنان همتایی ندارد و گزارش های سازمان های به اصلاح حقوق بشر علیه ایران مغرضانه و سیاسی است.

موید حسینی صدر روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شان و منزلت زنان ایرانی قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست و به جرات می توان گفت زنان ایرانی در تمامی حوزه ها از حقوقی برابر با مردان برخوردارند.

وی اظهار کرد: گزارش های افرادی مانند احمد شهید در حالی است که مرکز توسعه انسانی سازمان ملل از پیشرفت قابل توجه زنان و دختران ایرانی در حوزه های آموزش، پژوهش، علم، کارآفرینی، اشتغال و بهداشت تمجید کرده است.

حسینی صدر ادامه داد: پیشرفت های جمهوری اسلامی در ارتباط با مشارکت زنان در حالی اتفاق افتاده که کشور ما سال هاست تحریم های شدید و یکجانبه غرب را تحمل می کند.

نماینده مردم خوی در خانه ملت اضافه کرد: انتخابات 24 خرداد، تبلور نقش معنادار و موثر زنان ایرانی در ترسیم نقشه سیاسی کشور بود که با مشارکت پرشور در انتخابات دولت تدبیر و امید را روی کار آورند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآوری کرد: رفع خشونت علیه زنان، توانمندسازی زنان جهت دسترسی برابر به منابع و فرصت ها و ارتقای مشارکت سیاسی و مدیریتی زنان از جمله اولویت های اصلی نظام جمهوری اسلامی برای تامین رفاه و آسایش بهتر برای زنان است.

وی یاد آوری کرد: هم اکنون لایحه ای با عنوان تامین امنیت زنان در برابر خشونت در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که با تصویب آن زنان در مقابل خشونت تحت حمایت کامل قانون قرار خواهند گرفت.

حسینی صدر گفت: گزارش مغرضانه احمد شهید علیه ایران در حالی است که در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی زنان به صورت سازمان یافته تحت فشار های روحی و جسمی قرار می گیرند ، ولی مجامع به اصطلاح حقوق بشر هیچ نامی از این کشورها نمی برند.

8135/583/245
کد N181971

وبگردی