آفتاب

سخنگوی ارتش مصر گروه اخوان المسلمین را متهم به کشتار سربازان کرد

سخنگوی ارتش مصر گروه اخوان المسلمین را متهم به کشتار سربازان کرد

تهران - ایرنا - سرهنگ ˈاحمدمحمد علیˈ سخنگوی نیروهای مسلح مصر با اشاره به اینکه در جریان حمله روز شنبه به سربازان مصری در منطقه ˈمسطردˈ، شش سرباز کشته شده اند، گروه ˈاخوان المسلمینˈ را متهم به دست داشتن در این اقدام کرد .

به گزارش پایگاه خبری مصری ˈالیوم السابعˈ، سخنگوی نیروهای مسلح مصر در این خصوص گفت: یک گروه مسلح وابسته به اخوان المسلمین ساعت پنج صبح امروز ( به وقت محلی ) به یکی از مقرهای پلیس در منطقه مسطرد در ابتدای جاده قاهره – اسماعیلیه حمله کرده و شش سرباز را که مشغول ادای فریضه نماز بودند ، به قتل رساند.

وی افزود: این گروه تروریستی پس از آن سه بسته انفجاری در کنار این محل جاسازی کرده بود تا نیروهای دیگر که برای کمک به این منطقه می آیند را نیز هدف قرار دهد، اما متخصصان خنثی سازی بمب و مواد منفجره موفق شدند، این سه بمب ها را خنثی کنند .

تلویزیون مصر نیز پیش از این به نقل از یک منبع پزشکی در استان ˈالقیلوبیهˈ گفته بود که تروریست ها با حمله به یکی از کمین های پلیس نظامی ، پنج نفر از این نیروها را کشته است .

از سوی دیگر ˈابراهیم محلبˈ نخست وزیر مصر با ابراز تاسف از این حادثه تاکید کرد که دولت با تمام توان خود تلاش خواهد کرد هرچه زودتر این جنایتکاران را دستگیرکند .

وی افزود: دولت مصمم است دست ترور را قطع کند و به هیچ عنوان به تروریست ها اجازه نمی دهد امنیت و ثبات مصر را به خطر اندازند .

خاورم **2041**1651
کد N181959

وبگردی