آفتاب

رهبر چچن: نبود نامم در صدر لیست سیاه اتحادیه اروپا نارحتم می‌کند!

رهبر چچن: نبود نامم در صدر لیست سیاه اتحادیه اروپا نارحتم می‌کند!

رهبر جمهوری خودمختار چچن در قفقاز شمالی گفته است که اگر اسمش در صدر لیست سیاه اتحادیه اروپا نباشد، ناراحت می‌شود!

رهبر جمهوری خودمختار چچن در قفقاز شمالی گفته است که اگر اسمش در صدر لیست سیاه اتحادیه اروپا نباشد، ناراحت می‌شود!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رمضان قدیرف، رهبر جمهوری خودمختار چچن در قفقاز شمالی گفت که خوشحال می‌شود اگر به همراه افرادی که برای حفاظت از منافع کشورشان تلاش می‌کنند در فهرست تحریم‌ها قرار گیرد.

وی افزود: بسیار خوشحالم اگر که در این فهرست قرار بگیرم چرا که من علیه افرادی که حقوق میلیون‌ها تن از جمله مسلمانان را نقض می‌کنند، سخن می‌گویم و برای افرادی که از منافع کشورشان دفاع می‌کنند، احترام قائلم.

قدیرف ادامه داد: پیروان استفان باندرا، یکی از رهبران ناسیونالیست‌ غرب اوکراین در قرن 20 که در جریان جنگ جهانی دوم با نازی‌ها همدست بود، مردم بی‌گناه را می‌کشند و این در حالی است که اروپا و آمریکا از این تروریست‌ها در کشورهایشان استقبال می‌کنند. این اقدام کاملا غیرقانونی است. ما یک کشور قوی و مستحکم هستیم. آن‌ها به آنچه که با استفاده از تحریم‌ و تهدید در دیگر کشورها به دست آورده‌اند، نخواهند رسید. ما از سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم.

پیش‌تر رسانه‌های غربی گزارش دادند، دیپلمات‌ها و متخصصان اتحادیه اروپا فهرستی از مقام‌های روسی عالی‌رتبه و رهبرانی را که در بحران اوکراین دست دارند، تهیه کرده‌اند که احتمالا تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

اعتراضات گسترده ضددولتی اوکراین در نوامبر سال 2013 میلادی در پی امتناع مقامات دولت کی‌یف از امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا آغاز و به خشونت کشیده شد.

ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سرنگون شده اوکراین گفته است با وجود آنکه امور کشور در پی اقدامات ضدقانونی به دست افراط‌گرایان مسلح افتاده اما وی همچنان رئیس‌جمهور مشروع اوکراین است. روسیه دولت موقت اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد و یانوکوویچ را رئیس‌جمهور قانونی این کشور می‌داند.

انتهای پیام

کد N181645

وبگردی