آفتاب

نماینده کرمانشاه: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر اساس واقعیات جامعه اجرا شود

نماینده کرمانشاه: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر اساس واقعیات جامعه اجرا شود

یک نماینده مجلس معتقد است، در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید واقعیت های جامعه مد نظر قرار بگیرد.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با انتقاد از پرداخت یکسان یارانه به همه مردم، گفت: همیشه عدالت در تساوی نیست.

وی اظهار کرد: افرادی که تمکن مالی بیشتری دارند و از امکانات بیشتر استفاده می کنند، مسلما یارانه بیشتری هم نسبت به مردم نیازمند دریافت می کنند که این مخالف عدالت است.

نماینده کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه به همه مردم را کاری نادرست خواند و تاکید کرد: باید افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردارند و معیشت آنها با مشکل مواجه نمی شود، از دریافت یارانه حذف شوند.

حیدری طیب در خصوص معیار دقیق برای شناسایی خانوارهای متمکن و نیازمند، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر درآمدهای افراد، هزینه زندگی خانوارها نیز مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مبنای حقوق تنها معیار کافی برای شناسایی دهک ها نیست و برخی از خانواده ها واقعا در شرایط سختی زندگی می کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: نباید کوتاهی هایی که در توزیع سبد کالا رخ داد در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها هم تکرار شود.

حیدری طیب با تاکید بر انیکه در فاز اول هدفمندی یارانه ها توجهی به بخش صنعت و تولید نیز از دیگر نواقص بود، خواستار برطرف شدن این نقص در فاز دوم شد.

انتهای پیام

کد N181642

وبگردی