آفتاب

درخواست نماینده مرودشت برای توجه به کشاورزی و گازرسانی به روستاها

درخواست نماینده مرودشت برای توجه به کشاورزی و گازرسانی به روستاها

نماینده مردم مرودشت در نطق میان دستور امروز خود با گلایه از اینکه وضعیت کشاورزی، تولید و بیکاری در کشور رضایت‌بخش نیست، گفت: دولت باید به ایجاد کار و توجه به کشاورزی التفات ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در نطق میان دستور امروز(شنبه) خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری مشکل مهم کشور است، گفت: امیدواریم دولت برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشد. همچنین امیدواریم که در سال جدید افزایش قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نگرانی‌های جدید برای مردم ایجاد نکند.

برومندی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکا به داخل و حمایت از تولید محقق می‌شود. در حال حاضر کشاورزان و دامداران ما دچار مشکل هستند. سوخت، کود و نهاده در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد و واردات محصولات کشاورزی آنها را دچار مشکل کرده است. دولت باید به این موارد توجه کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به پرونده هسته‌ای کشور گفت: ما به غرب توصیه می‌کنیم که از فرصت تاریخی‌ای که برای او ایجاد شده است استفاده کند. ملت ما هراسی از تهدید ندارد و راه خود را ادامه خواهد داد. ما از تیم هسته‌ای کشورمان تشکر می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که از منافع کشور دفاع کنند.

نماینده مردم مرودشت با تاکید بر اینکه ملت اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشور و هیچ فردی نمی‌دهد، گفت: کشورهایی که خودشان ناقض حقوق بشر هستند حق ندارند با ملت ایران در مورد حقوق بشر حرف بزنند. ملت ایران با تعالیم اسلام برای جهان خواهان صلح است. رئالیسمی که ملت‌های غربی تجویز می‌کنند نتیجه‌ای جز کشتار در کشورهای مختلف از جمله سوریه و آفریقای جنوبی ندارد.

برومندی همچنین خطاب به بان کی مون اظهار کرد: ما در راه مبارزه با قاچاق شهید داده‌ایم. آقای بان کی مون باید بداند که سازمان ملل نمی‌تواند از این قاچاقچیان حمایت کند.

وی ادامه داد: خانم اشتون ملاقات‌هایی را در ایران با محکومین قضائی انجام داده است که اقدام درستی نبود. اگر یک هیات دیپلماتیک به اروپا بیاید آیا شما اجازه دیدار با مخالفان آن حکومت را به هیات دیپلماتیک می‌دهید؟ اگر شما می‌خواهید از وضعیت حقوق بشر آگاه شوید باید با جانبازان دیدار کنید که قربانی تروریسم هستند. باید با خانواده‌های شهدای هسته‌ای دیدار کنید.

نماینده مردم مرودشت در پایان خواهان بهبود وضعیت راه‌ها، احداث‌ راه‌آهن، گازرسانی به روستاها، احداث دانشگاه دولتی، تجهیز بیمارستان‌ها و اختصاص سبد کالا به روستائیان شد.

انتهای پیام

کد N181546

وبگردی