آفتاب

آخرین اطلاعات از سرنوشت اسرار آمیز هواپیمای مالزیایی

آخرین اطلاعات از سرنوشت اسرار آمیز هواپیمای مالزیایی

"فردی درون کابین خلبان، کنترل هواپیما را در دست گرفته و مسیری دیگر را دنبال کرده"

این خبرنگار ادامه داد منابع اطلاعاتی و نظامی در منطقه می گویند ناپدید شدن رد هواپیما به طور ناگهانی ناممکن است و به احتمال زیاد مسائل رقابت در سطح منطقه مطرح است.


فرانس24 درباره ناپدید شدن بوئینگ شرکت هواپیمایی مالزی گفت : مالزی دچار سردرگمی عجیبی شده است و از آمریکا خواست اطلاعات ماهواره هایش را برای یافتن بوئینگ ناپدید شده ارائه کند.

به گزارش آفتاب به نقل از انتخاب، از یک هفته پیش سرنخهای متعدد ارائه می شود و هر بار این سرنخها به شکست می انجامد.

مسئولان بخش هوانوردی مالزی کنفرانس مطبوعاتی جدیدی درباره اطلاع رسانی برگزار کردند و این کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر لحنی تدافعی داشت.

بار دیگر همه اطلاعاتی که طی بیست و چهار ساعت اخیر مطرح شده بود، در این کنفرانس مطبوعاتی تکذیب شد. واشنگتن که از اوضاع کاملا مطلع به نظر می رسد، سرنخ جدیدی ارائه کرده است و می گوید هواپیما در مسیر معمولی خود پیش نرفته بلکه مدت چهار ساعت به سمت غرب به سوی اقیانوس هند پیش رفته و ناپدید شده است. این یعنی فردی درون کابین خلبان، کنترل هواپیما را در دست گرفته و مسیری دیگر را دنبال کرده است.

مسئولان مالزیایی طبق معمول به تناقض گویی و تکذیب این خبر روی آوردند. همه خبرهایی که کشورهای منطقه نظیر تایلند ، چین و دیگر کشورها نیز ارائه کرده اند به تکذیب مسئولان مالزیایی رسیده است. تنها نکته مسلم این است که راز ناپدید شدن بوئینگ 777 کاملا محفوظ مانده است.

منابع اطلاعاتی و نظامی در منطقه می گویند ناپدید شدن رد هواپیما به طور ناگهانی ناممکن است و به احتمال زیاد مسائل رقابت در سطح منطقه مطرح است. دولت مالزی از چند روز پیش از قدرتهای بزرگ یعنی چین و آمریکا خواسته است رقابت را کنار بگذارند و اطلاعات بیشتری بدهند.

این دو کشور در منطقه تعداد زیادی ماهواره جاسوسی دارند و می توانند محل هواپیما را شناسایی کنند. مسئولان اطلاعاتی می گویند واشنگتن و پکن تلاش کافی در این زمینه نمی کنند تا به مالزی در این پرونده کمک کنند چرا که نمی خواهند توان واقعی ماهواره ای خود را در ناحیه برجسته سازند.

این درحالی است که اظهر الدین عبدالرحمن مدیرکل سازمان هوایی کشوری مالزی در کنفرانس مطبوعاتی اش گفت :« ما همکاری تنگاتنگی با گروه آمریکایی داریم تا به اطلاعات ماهواره ای آنها دست یابیم. ما در تلاشیم متوجه شویم چه بلایی سر هواپیما آمده است. فعلا نمی توانیم اطلاعات را افشا کنیم زیرا تحقیقات ادامه دارد.»
کد N181503

وبگردی