آفتاب

طغیان رودها جاده ایرانشهر- دلگان- زهکلوت را بست

طغیان رودها جاده ایرانشهر- دلگان- زهکلوت را بست

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان گفت: مسیر ایرانشهر- دلگان- زهکلوت در جنوب استان از نخستین ساعات امروز (شنبه) براثر طغیان رودخانه های فصلی بسته شد.

ˈایوب کردˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براثر طغیان رودخانه فصلی و آب گرفتگی معابر ناشی از بارندگی، تردد وسایل نقلیه در این مسیر امکان پذیر نیست.

وی گفت: نیروهای راهداری برای بازگشایی جاده در محل مستقر هستند اما تا فروکش کردن آب ، امکان فعالیت جدی از سوی آنان وجود ندارد.

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان نیز گفت: در 48 ساعت گذشته در زاهدان 17،5 میلیمتر، میرجاوه 17،4 میلیمتر، نصرت آباد 15،7 میلیمتر، زابل 10،2 میلیمتر، زهک 22،3 میلیمتر، دلگان پنج میلیمتر و بزمان دو میلیمتر باران باریده است.

ˈعلی ملاشاهیˈ افزود: بارندگی ها در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان تا شنبه شب ادامه دارد و از اواخر امشب و فردا فعالیت سامانه بارشی در بخش های جنوبی و سواحل استان تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: سیلابی شدن مسیرها، آبگرفتگی معابر جنوب سیستان و بلوچستان و توفانی شدن دریای عمان در 24 ساعت آینده با توجه به رگبار شدید باران و تگرگ دور از انتظار نیست.

وی گفت: از بعد از ظهر در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وزش باد تشدید می شود و بیشترین شدت آن مربوط به بخش های مرکزی استان است. ک/3

7307 / 653/ 330
کد N181431

وبگردی