آفتاب

لاریجانی: گزارش بان کی مون درباره حقوق بشر ایران،نفاق مدرن است/آیا دفاع از قاچاقچیان ارزش جهانی است؟

لاریجانی: گزارش بان کی مون درباره حقوق بشر ایران،نفاق مدرن است/آیا دفاع از قاچاقچیان ارزش جهانی است؟

رییس مجلس شورای اسلامی گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و آن را خجالت آور دانست.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز شنبه در سخنانی با انتقاد از این گزارش گفت: مجلس شورای اسلامی گزارش دبیر کل سازمان ملل نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین را محکوم می کند.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیرکل سازمان ملل درگزارش خود نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می کند و ملت ایران به همراه سایر مسلمانان مقاومت، پایداری و استقامت را بر مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنان قرار خواهند داد.

بخش هایی از نطق رئیس مجلس:
-آخر این چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را بر روی کثافت کاری و فساد و ظلم و شکنجه های مالیخویایی رژیم شاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر را در کشور رواج دهد.

- امروز که نظام اسلامی حکومت مردمسالار را درکشور محقق نمود و همگان درسطح جهانی مبارزه ایران با مواد مخدر را ستایش می کنند، توسط سازمان ملل که باید عامل آرامش و صلح در جهان باشد، ارزش های واقعی به سخره گرفته می شود و ایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنها مورد اهانت قرار می گیرد.

- این رفتارها «خیلی بی صفتی و بی وجدانی است»، به نظر می رسد در مقابل تکرار این گونه گزارش های سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدید نظر کرد.

- بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه کنند و دلیلی ندارد هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان اینگونه گزارش های مغرضانه صادر کنند.

-این ظلم و دغلکاری تحت یک فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان یافته است که همان نفاق مدرن است؛ چیزی به عنوان ارزش های جهانی و انسانی علم کرده اند و پشت آن سنگر گرفته اند تا به هر کجایی که میلشان کشید تیراندازی کنند.

-آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش جهانی است؟ واقعا خجالت آور است، کدام ارزش مشترکی از انسان ها در مورد اعدام قاچاقچیان مطلبی گفته است که دبیر کل سازمان ملل را اینگونه به زیاد حرف زدن واداشته است؟

23231

 

کد N181383

وبگردی