آفتاب

برلوسکنی کاندیدای انتخابات پارلمان اروپا می‌شود

برلوسکنی کاندیدای انتخابات پارلمان اروپا می‌شود

یک مشاور سیاسی سیلویو برلوسکنی گفت که این مقام ارشد راست میانه‌روی ایتالیا به رغم محکومیتش به اتهام تقلب مالیاتی در تابستان گذشته قصد دارد در دور انتخابات پارلمان اروپا در تابستان آینده کاندیدا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه آیریش تایمز، این در حالی است که طبق ضوابط قانونی به نام قانون سورینو در ایتالیا، برلوسکنی به علت محکوم شدن نه فقط از سنای ایتالیا اخراج می‌شود بلکه نمی‌تواند کاندیدای مناصب دولتی و عمومی از جمله نمایندگی پارلمان اروپا به مدت شش سال شود.

جیوانی توتی، مشاور سیاسی جدید سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا به روزنامه لا استامپا گفت: مطمئنا برلوسکنی کاندیدای انتخابات اروپا خواهد شد. برلوسکنی همواره پیشتاز حزب فورزا ایتالیا در این انتخابات بوده است. اگر برلوسکنی اجازه کاندیداتوری پیدا نکند از نظر من این به مثابه حمله‌ای جدی به حقوق میانه‌روهای ایتالیا خواهد بود. هر کسی که جلوی برلوسکنی را بگیرد متقبل مسئولیتی بسیار سنگین در قبال میلیون‌ها ایتالیایی می‌شود.

کارشناسان معتقدند برلوسکنی درخواست تجدیدنظر در هر حکمی که او را از برگه‌های رای گیری خارج کند، خواهد کرد تا خود را در این فرآیند قربانی قضات چپ‌گرایی که انگیزه سیاسی دارند نشان دهد.

کارشناسان حقوقی مدعی هستند که شرایط سخت قانون سورنیو تضمین می‌کند که هرگونه تجدیدنظر احتمالی علیه حذف وی از برگه‌های رای شکست می‌خورد.

دبورا برگامین، سخنگوی حزب فورزا ایتالیا اخیرا استدلال کرد که اجازه به برلوسکنی برای کاندیداتوری انتخابات مساله‌ای مربوط به دموکراسی است اما جیانی پیتلا، یک مقام حزب دموکراتیک گفت حزب فورزا ایتالیا همچنان در پذیرش احکام دادگاه و احترام به آن‌ها مشکل دارد.

انتهای پیام

کد N181352

وبگردی