آفتاب

فارن افیرز: روسیه در دراز مدت بازنده است

فارن افیرز: روسیه در دراز مدت بازنده است

نشریه فارن افیرز آمریکا در تحلیلی از وضعیت اوکراین نوشت ممکن است روسیه در ابتدا پیروز میدان باشد اما در دراز مدت بازنده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین فارن افیرز با پیش بینی اینکه روسیه قطعا شبه جزیره کریمه را بخشی از خاک خود خواهد کرد نوشت روسیه احتمالا قصد دارد استان های دیگر روس تبار اوکراین را که هلالی دور دریای آزوف و دریای سیاه تشکیل می دهند به خاک خود ملحق کند اما این فقط یک پیروزی زودهنگام است که با تلفات و خسارات زیادی ممکن است به دست بیاید اما وقتی احساسات فرونشست روسیه با مشکلات اقتصادی شدید این مناطق مواجه خواهد شد که مدام باید برای سرپا نگهداشتن آنها روبل خرج کند.

فارن افیرز در همین حال به عدم وجود اکثریت در این مناطق اشاره کرده و نوشت اکثریت قاطعی وجود ندارد حتی در خود کریمه هم اقلیت قابل توجهی در برابر روسیه قرار دارند که ممکن است در آینده نزدیک و حتی به زودی علیه منافع روسیه اسلحه به دست بگیرند.

از نظر این نشریه آمریکایی به طور خلاصه باید گفت این الحاق باعث خواهد شد جمعیت به شدت بی علاقه این مناطق به روسیه ملحق شوند. بی علاقگی این جمعیت اوکراین برای پیوستن به روسیه کار را برای پوتین دشوار خواهد کرد. دهها هزار تن از نیروهای نظامی روسیه به عنوان اشغالگران برای مدت زمانی طولانی در کریمه و دیگر مناطق باقی خواهند ماند که به نوبه خود سالیانه میلیاردها دلار هزینه بر روسیه تحمیل خواهند کرد.

روسیه نمی تواند اقتصاد این منطقه را نادیده بگیرد در غیر این صورت بی میلی و دلسردی جمعیت این مناطق و مقاومت آنها در مقابل روسیه افزایش خواهد یافت.

4949

کد N181091

وبگردی