آفتاب

راه‌چمنی: انتخابات مهمترین اتفاق سال 92 بود/جبهه اعتدالگرایان در سال 93 ساماندهی شود

راه‌چمنی: انتخابات مهمترین اتفاق سال 92 بود/جبهه اعتدالگرایان در سال 93 ساماندهی شود

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به شرایط سیاسی کشور در سالی که گذشت، گفت: خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد، مهمترین اتفاق سال 92 بود.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "آقای روحانی در شرایط خاص سیاسی و اقتصادی دولت را تحویل گرفت"، اظهار کرد: مردم قبل از پیروزی آقای روحانی نشاط چندانی نداشتند اما بعد از انتخابات 24 خرداد شور و نشاطی در جامعه بوجود آمد و مردم به آینده امیدوار شدند.

این فعال سیاسی افزود: آقای روحانی دولت را در شرایطی تحویل گرفت که خزانه کشور اعتبار چندانی نداشت و بدهکاری و تعهدات دولت بسیار زیاد بود به گونه‌ای که به میزان 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام وجود داشت. تورم بالای 40 درصد، رشد اقتصادی منفی و حجم نقدینگی بسیار بالا و رکود در کشور به همراه آثار انواع تحریم‌های ظالمانه در زمینه‌های مختلف از دیگر شرایط کشور بود.

وی در همین رابطه اظهار کرد: با این وجود در مدتی که از کار دولت یازدهم گذشته است، دولت تورم و حجم نقدینگی را کنترل کرد و فضای بین‌المللی را با دیپلماسی فعال به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد زیرا قبل از انتخابات 24 خرداد نظام بین‌الملل دیدگاه مطلوبی نسبت به جمهوری اسلامی نداشت.

راه‌چمنی در ادامه با اشاره به اینکه "توافقنامه ژنو موجب ایجاد شکاف در زنجیره تحریم‌ها شد"، تصریح کرد: بوسیله این توافقنامه بخشی از تحریم‌ها لغو و بخشی از منابع مالی به کشور منتقل شد و فضای مثبتی در حوزه اقتصادی بوجود آمد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری رغبت پیدا کردند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین با بیان اینکه "دولت روحانی فضای باز سیاسی در کشور ایجاد کرد"، خاطرنشان کرد: نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب، تهیه پیش‌نویس لایحه فعالیت احزاب، بازگشایی خانه سینما و وعده‌های مسئولان وزارت ارشاد در مورد مطبوعات، موجب ایجاد انگیزه در میان نیروهای سیاسی و فرهنگی جامعه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: رئیس‌جمهور و مجموعه نیروهای حامی وی نباید جریان اعتدال را رها کنند زیرا برای ماندگاری جریان اعتدالگرایی به عنوان جریان سوم در کشور، این جریان باید سازماندهی شود. در سال آینده نیروهای حامی دولت باید در قالب جبهه اعتدالگرایان سازماندهی شوند تا این جبهه بتواند جریان اعتدالگرایی را ادامه دهد و به پیشبرد برنامه‌های دولت هم یاری برساند.

راه‌چمنی در پایان با اشاره به اینکه "جریان اعتدالگرایی باید برای حاکم نشدن افراطیون در کشور سازماندهی و تقویت شود"، تاکید کرد: اگر جریان اعتدالگرایی سازماندهی نشود، بعد از پایان دوره ریاست جمهوری آقای روحانی این جریان به فراموشی سپرده می‌شود؛ بنابراین نیروهای اصلاح‌طلب معتدل، اصولگرای معتدل و مستقل‌ها باید در قالب یک جبهه سازماندهی و تقویت شوند.

انتهای پیام

کد N181002

وبگردی