آفتاب

کارشناسان انگلیسی عواقب قطع گاز روسیه را بررسی کردند

کارشناسان انگلیسی عواقب قطع گاز روسیه را بررسی کردند

تهران- ایرنا- کارشناسان انگلیسی با بررسی عواقب قطع گاز روسیه به این نتیجه رسیدند که کشورهای اروپایی مدت زمان زیادی قادر به تحمل این اقدام از سوی مسکو نخواهند بود.

به گزارش راشاتودی کارشناسان انگلیسی در برآوردهای خود بر بررسی نظریه استفاده از شبکه خطوط لوله های گاز در سرتاسر اروپا متمرکز شدند. این نظریه مبتنی بر محاسبات الگوریتمی است که ریاضی دان برجسته روسی، «گورگی فارنوی» در قرن نوزدهم میلادی پایه ریزی کرد.

سناریوی اول در این بررسی احتمال قطع صدور گاز از سوی روسیه به اروپا بر پایه احتمال به وجود آمدن موانعی در عبور گاز روسیه از خاک اوکراین در سایه حوادث اخیر این کشور بود.

کارشناسان، پیشنهاد افزایش توان شبکه لوله های گاز اروپا را با انتقال گاز نروژ و هلند به سرتاسر اروپا مطرح کردند تا از این طریق اتکای اروپا به گاز روسیه کمتر شود، این در حالی است که در بررسی آنها، به هزینه های سنگین چنین اقدامی اذعان شده است.

کارشناسان انگلیسی تصریح کردند که در صورت عدم وجود جایگزین مناسبی برای گاز روسیه، در صورت قطع گاز، کشورهای اروپایی مدت زمان زیادی را با این اقدام از سوی مسکو تحمل نخواهند کرد.

گاز طبیعی چیزی حدود 25 درصد نیاز اروپا به انرژی را تامین می کند و روسیه در کنار کشورهای شمال آفریقا بزرگترین صادر کنندگان گاز به اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

شبس**9241**1552
کد N180863

وبگردی